مدیران خودروعصر اعتبار

طی یکسال گذشته

قیمت شیشه ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شد

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه شیشه و آینه معتقد است با وجود افزایش قیمت رنگ کوره، هزینه حمل و نقل و دستمزد کارگر طی یکسال گذشته، قیمت تمام شده شیشه و آینه ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است.

قیمت شیشه ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، یکی از صنوفی که میزان تقاضای آن از حوزه ساخت و ساز ساختمان تاثیر می گیرد، حوزه شیشه وآینه است که با توجه به رکود نسبی در ساخت و ساز ساختمان جای سوال دارد که تولید و صادرات شیشه و آینه در کشور چه روندی را در پیش دارد. همچنین جای سوال دارد با توجه به نوسانات نرخ ارز آیا تولید شیشه و آینه در کشور با مشکل و افزایش قیمت مواجه شده است یا خیر؟

    در این رابطه رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران به ایسنا، اظهار کرد: در شرایط فعلی تولید شیشه و آینه با مشکل خاصی همراه نیست و شرایط مناسب تولید به واسطه وجود 90 درصد مواد اولیه در داخل کشور است.

    محمدعلی قنبری ادامه داد: حجم قابل توجهی از تولیدات شیشه و آینه کشور معطوف به شیشه های ساختمانی است که در یک سال اخیر روند تولید مناسب ارزیابی شده و تنها 10 تا 15 درصد برای قیمت شیشه‌های ساختمانی افزایش رخ داده است.

    وی با بیان اینکه میزان تولید بر نیاز پیشی گرفته است، ادامه داد: قیمت مواد رنگ شیشه کوره در چند وقت اخیر اندکی رشد داشته و در کنار آن رشد هزینه حمل و نقل و حقوق کارگر بر قیمت نهایی محصولات تاثیرگذار بوده است.

    قنبری با تاکید بر اینکه روزانه 500 هزار متر مربع شیشه ساختمانی در کشور تولید می شود، خاطرنشان کرد: کارخانجات با ظرفیت کامل کار می کنند و این موضوع عاملی شده تا کمبودی در بازار وجود نداشته باشد، از سوی دیگر 40 درصد تولیدات کشور به بازارهای هدف همچون کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و آسیای میانه صادر می شود.

    با این تفاسیر می‌توان گفت که با وجود رکود نسبی ساخت و ساز ساختمان از میزان تولید شیشه و آینه کشور کاسته نشده و به نظر می رسد این مهم به واسطه صادرات 40 درصدی محصولات به کشورهای دیگر به ثبت رسیده است. همچنین شیشه و آینه در صنوف تزئیناتی مورد استفاده قرار می گیرد که این موضوع خود محل درآمد و تقاضایی برای حوزه شیشه به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار