مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای شهر مشهد اعلام کرد :

کاهش ۶۰ درصدی صدور پروانه ساختمان در مشهد

عصر ساختمان:رئیس شورای شهر مشهد گفت: صدور پروانه ساختمان در این شهر طی سال گذشته ۶۰درصد کاهش داشت.

کاهش ۶۰ درصدی صدور پروانه ساختمان در مشهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، محسن انتظاری هروی روز شنبه در دیدار با جمعی از اعضای هیات مدیره و بازرسان سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی افزود: به دلیل رکود صنعت ساختمان به همین میزان از درآمدهای شهرداری نیز کاسته شده است.
    وی اظهار کرد: مشهد به دلیل جایگاهی که در آن قرار دارد و حضور سالانه بیش از 30میلیون زائر و گردشگر نیازمند دریافت خدمات و تسهیلات رفاهی بیشتر است.
    وی گفت: مسئولان اجرایی استان باید با برنامه ریزی و ایجاد فضاهای فرهنگی و تفریحی برای ماندگاری بیشتر زائران در مشهد برنامه ریزی نمایند.
    رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تغییر ساخت و سازهای شهر مشهد افزود: در سال های اخیر کمتر به هنر معماری ایرانی و اسلامی شهر توجه شده و بیشتر ساختمان ها به سبک های خارجی ساخته شده که سازمان نظام مهندسی ساختمان در این زمینه باید به طراحی و سازندگی معماری ایرانی اسلامی کمک کند.
    وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با داشتن نیروی انسانی تحصیلکرده فنی و متخصص ظرفیت بسیار ارزشمند در کنار شورای اسلامی و شهرداری مشهد در زمینه فعالیت های عمرانی و آبادانی و زیبا سازی مبلمان شهری است.
    وی گفت: شورای اسلامی شهر مشهد برای تامین بودجه شهرداری از سال قبل درآمدهای پایدار برنامه‌ ریزی نموده تا فعالیت ها و خدمات شهری با مشکل مواجه نشود.
    انتظاری هروی همچنین از تشکیل شورای راهبردی مشهد در سطح کلان به منظور بهبود رونق اقتصادی، رفاه زائران و مجاوران، آبادانی و زیبا سازی شهر مشهد برای سال 2017 میلادی خبر داد.
    وی افزود: شورای راهبردی کلانشهر مشهد به ریاست استاندار خراسان رضوی و با شرکت معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون عمرانی وزیر کشور، نمایندگان نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، شهردار مشهد، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، معاونان هماهنگی عمرانی و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تشکیل شده است.
    وی اظهار کرد: مصوبات شورای راهبردی شهر مشهد در بخش ‌های مختلف عمرانی و فرهنگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با همکاری بخش خصوصی به اجرا در خواهد آمد.
    رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: براساس تصمیم این شورا برای رونق ساخت و ساز پیرامون حرم مطهر رضوی مشوق هایی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه در نظر گرفته شده است.
    رئیس شورای عالی استانهای کشور نیز گفت: شهر مشهد برای ماندگاری زائر و گردشگر دچار کمبود زیرساخت های گردشگری است.
    غلامرضا بصیری پور افزود: مدت زیارت مسافرانی که به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف می شوند بطور متوسط 20 دقیقه در هر شبانه روز است و برنامه ای نیز برای پر کردن اوقات فراغت زائران وجود ندارد.
    علی سیفی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان نیز آمادگی این سازمان را برای هرگونه همکاری با مدیریت شهری مشهد اعلام کرد و خواستار بکارگیری بیشتر مهندسان در بخش ‌های فنی و عمرانی شهر شد.
    70 درصد درآمد شهرداری مشهد از محل ساخت و ساز است که 55 درصد آن مربوط به تعرفه صدور پروانه و مجوزهای ساختمانی می باشد و 15درصد دیگر آن از محل جریمه تخلفهای ساختمانی است.
    پارسال 15 هزار و 650 پرونده تخلف به کمیسیون ماده 100 شهرداری مشهد ارائه شد.
    بر اساس برخی آمارهای غیررسمی سالانه چهار میلیون مترمربع ساخت و ساز در مشهد انجام می شود که بیش از 20 هزار میلیارد ریال هزینه را به خود اختصاص می دهد.
    مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان علاوه بر سه و نیم میلیون نفر جمعیت ثابت، سالانه پذیرای 25 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار