مدیران خودروعصر اعتبار

در گفتگو با عضو شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد؛

تمدید پروانه ساخت و پرداخت خسارت ۶ میلیارد تومانی برای بی دقتی در حفر مترو

عصر ساختمان:عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بابت خسارت مترو به مجتمع ستاد پیگیری فرمان امام ‌در اصفهان بین ۵ الی ۶ میلیارد تومان به این مجتمع پرداخت خواهد شد و علاوه بر آن پروانه ساخت آن ها تمدید تا بتوانند ساختمان خود را احداث کنند.

تمدید پروانه ساخت و پرداخت خسارت ۶ میلیارد تومانی برای بی دقتی در حفر مترو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از صاحب نیوز، کریم داوودی با بیان اینکه مشکل پروژه مترو با مجتمع تجاری ستاد پیگیری فرمان امام حل شده است، اظهار کرد: مسیر مترو از ضلع جنوبی بین چهارباغ یعنی کمی بالاتر از خیابان عباس آباد به سمت خیابان شمس آبادی کمی انحراف گرفت تا به سی و سه پل آسیب نرسانده و از زیر آن رد نشود بلکه از محدوده عرضی بین چهارباغ و شمس آبادی به سلامت از زیر رودخانه رد شد.

    وی افزود: پس از عبور مسیر مترو از رودخانه، مترو به قمست هتل کوثر رسیده بود که باید از یک نقطه برگشت داده می شد تا به ایستگاه مترو در جنوب شهر واقع در چهارباغ بالا برسد و در همین جریان به طور اشتباه حدود 30 الی 40 متر زیادتر به جلو رفته بود.

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برای حل این مشکل چند راهکار پیشنهاد شد که یکی از آن ها عقب راندن دستگاه حفاری تونل (تی بی ام) بود که پذیرفته نشد.

    وی ادامه داد: راهکار دیگر این بود که از همان نقطه ای که تونل مترو کنده شده بود، با قوسی برگردانده شود و به جای خود باز گردد که کمترین حادثه را ایجاد می کرد و در نهایت این روش انتخاب شد.

    داوودی اذعان کرد: در همین راستا قوس در طرف چهارباغ بالا به مجتمع تجاری ستاد پیگیری فرمان امام در شرق چهارباغ بالا رسیده بود و کمی از زمین آن ها را در قسمت 12 متری پایین زمین گرفت و به آن مجتمع خسارت وارد شد و باعث شد تا آن ها نتوانند مجتمع خود را احداث کنند.

    وی خاطر نشان کرد: حالا قرار شده که بخشی از پارکینگ های مجتمع حذف و زیر زمین اول و طبقات فوق مجتمع احداث شود و بابت این خسارت وارد شده نیز بین 5 الی 6 میلیارد تومان به این مجتمع پرداخته و علاوه بر آن پروانه ساخت آن ها تمدید تا بتوانند ساختمان خود را احداث کنند.

    به گزارش اصفهان بیدار، قرار بوده نیمی از زمینی که ستاد پیگیری فرمان امام ‌در اصفهان در چهارباغ بالای اصفهان داشت، به شهرداری واگذار شود و شهرداری برای نیمه دیگر آن مجوز صادر کند که اجرای این پروژه با انحراف مسیر مترو همراه شد و توقف این پروژه به این دلیل باعث شده بود تا ملاک آن شکایت کند اما روز گذشته در صحن علنی شورای شهر اصفهان لایحه ای مبنی بر ارائه مبلغی برای جلب رضایت شاکی با 19 رای اعضای شورا به تصویب رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار