مدیران خودروعصر اعتبار

تداخل بین بافت‌ تاریخی و ناکارآمد یکی از موانع اصلی در اجرای طرح بازآفرینی خواهد بود

عصر ساختمان- بدون شک تا زمانی که سکونت در نواحی ناکارآمد اقتصادی نشود ساکنان آن ها دچار مشکل شده و این نواحی همچنان همانند یک ویرانه باقی خواهند ماند.

تداخل بین بافت‌ تاریخی و ناکارآمد یکی از موانع اصلی در اجرای طرح بازآفرینی خواهد بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در چهل و هشتمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان اینکه از آغاز حکومت صفویان مهاجرت‌های گسترده‌ای با دلایل مختلف اقتصادی، خشکسالی و ... در استان اتفاق افتاده است، گفت: متأسفانه بسیاری از شهرهای ما در کشور تنها اسم شهر را یدک کشیده و در واقعیت با خصوصیات شرایط روستایی در این مناطق زندگی می‌کنند.

    وی در ادامه تداخل بین بافت‌های تاریخی و ناکارآمد را یکی از موانع اصلی پروژه‌های بازآفرینی دانست و گفت: بدون شک تا زمانی که سکونت در نواحی ناکارآمد اقتصادی نشود ساکنان آن ها دچار مشکل شده و این نواحی همچنان همانند یک ویرانه باقی خواهند ماند.

    این مقام مسوول خاطرنشان کرد: متأسفانه اگر شهرها پس از ممنوعیت افزایش حریم آن‌ها در شورای عالی معماری و شهرسازی گسترش پیدا نکرده و این موضوع بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت تا کنون تمام این مناطق باید بازآفرینی شده و دارای چنین وضعیتی در سطح کشور نبودند.

    استاندار قزوین با بیان اینکه بهتر است وضعیت تعاونی‌ها در فرآیند بازآفرینی مشخص شود گفت: قطعا باید در این دوره به بازنگری محدوده قانونی شهرها پرداخته و از گسترش روز افزون حریم آن‌ها جلوگیری کنیم چراکه در صورت تداوم این شرایط بافت‌های ناکارآمد موجود در کشور هرگز بازآفرینی نخواهند شد.

    زاهدی مجموعه دولت‌خانه قزوین را یکی از جذاب‌ترین مناطق برای استفاده گردشگری خارجی و داخلی در استان دانست و گفت: انتظار می‌رود مسیر تملک و بازسازی این مجموعه روشن شده و ارتباط روزانه مردم با بافت‌های تاریخی همواره حفظ شود چراکه این اقدام هویت مردم را به آن‌ها باز خواهد گرداند.

    ضرورت توجه به زلزله‌پذیری قزوین در تهیه طرح توسعه‌ای شهری

    محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز با حضور در این جلسه اعلام کرد: با توجه به شرایط ویژه استان قزوین باید انسجام و وحدت قابل توجهی در تهیه طرح‌های توسعه‌ای استان با محوریت گردشگری به کار گرفته شده و مورد توجه قرار گیرد.

    شکرچی‌زاده در ادامه با بیان اینکه قزوین از لحاظ خطرپذیری زلزله بسیار حساس است، گفت: تاکنون زلزله‌های بسیار شدیدی با خسارت های بالا در این منطقه اتفاق افتاده که باید در تهیه طرح جدید توسعه ای شهر مورد توجه قرار گیرد.

    به گفته وی قزوین به عنوان یکی از استان‌های معین تهران در زمان زلزله به شمار می‌رود که نکته مهمی به شمار رفته و باید در طرح جدید در نظر گرفته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو