مدیران خودروعصر اعتبار

نائب رئیس شورای شهر قزوین:

رعایت کیفیت و امور فنی در ساخت برج شهرداری قزوین ضروری است

عصر ساختمان:نائب رئیس شورای شهر قزوین گفت: برج شهرداری و شورای شهر قزوین باید با رعایت استانداردهای اصولی و با کیفیت و اصول فنی و معماری ایرانی و اسلامی ساخته شود.

رعایت کیفیت و امور فنی در ساخت برج شهرداری قزوین ضروری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که روز یکشنبه در تالار مردم برگزار شد در خصوص توجه به معماری اسلامی در ساخت بنای شهرداری و شور ای شهر تاکید شد.

    علی فرخزاد در این جلسه گفت: در آخرین بررسی وضعیت ساختمان اداری شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین این امید ایجاد شده که ساختمان شورا تا پایان شهریور سال جاری تکمیل شود اما ضمن توجه به کیفیت کار لازم است نواقص و کمبودهای موجود برطرف شود.

    وی افزود: تسریع در ساخت بنای شورا و شهرداری به شکل همزمان، تمهیدات لازم برای ایجاد پارکینگ پرسنل و ارباب رجوع، بررسی ایجاد مسیر دسترسی از ضلع مقابل ساختمان به پروژه، رعایت معماری اسلامی، ایرانی در نما و معماری، کنترل و بازنگری مناسب و مجدد آسانسورها و پیش بینی ایستگاه در پشت بام، توجه به هوشمند سازی و مدیریت بحران برج، بهسازی کانال مقابل ساختمان هم از مسائلی است که مورد توجه است.

    فرخزاد با اشاره به آخرین بازدید کمیسیون عمران از روند ساخت ساختمان شورا و شهرداری تصریح کرد: برآورد هزینه تکمیل ساختمان شورای شهر 30 میلیارد تومان است که 15 میلیارد آن در بودجه امسال پیش بینی شده است.

    وی در خصوص همکاری معاون فنی و عمرانی شهرداری برای افتتاح ساختمان شورا در شهریور سال جاری بیان کرد: تاکنون برای ساختمان اداری شورا 17 میلیارد تومان هزینه شده و میزان اعتبار باقیمانده باید به پروژه اختصاص یابد تا آماده بهره برداری شود.

    حکمت الله داودی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک نیز به نقایصی که در پروژه وجود دارد اشاره کرد و گفت: داشتن پارکینگ مهم است تا مراجعان بتوانند خودرو خود را در فضای مناسبی پارک کنند و از طرفی چون در بلوار شهید مطهری سرعت خودروها حدود 70 کیلومتر در ساعت است، عبور عابران از عرض 35 تا 40 متری بسیار خطرناک است لذا باید مسیری برای تردد عابران در نظر گرفته شود اما به دلیل وجود سیم کابلهای برق فشار قوی امکان احداث پل عابر پیاده وجود ندارد.

    حسین غیاثوند دیگر عضو شورا هم پیشرفت فیزیکی پروژه را 57 درصد و پیشرفت ریالی آن را 68 درصد اعلام کرد و گفت: تعدیل های انجام شده در پروژه زنگ خطری است که این طرح بموقع افتتاح نشود و با گذشت پنج سال از زمان آغاز طرح ادامه این تاخیر منطقی نیست.

    رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: تأمین پارکینگ مجموعه با فضای موجود ممکن نیست و با خرید دو قطعه زمین مجاور ساختمان و احداث پارکینگ هوشمند نیازها تامین خواهد شد.

    نایب رئیس کمیسیون فرهنگی همچنین بر کاربرد نمای معماری اسلامی، ایرانی در پروژه تأکید کرد و گفت: ضمن بررسی نما و پلان پروژه به شکل کاربردی، بر استفاده از نمای آجری به عنوان مصالح اصلی معماری اسلامی، ایرانی تأکید داریم لذا مقرر شده مشاور طرح های خود را به کمیسیون شهرسازی ارائه کند.

    مریم نخستین عضو دیگر شورا هم با بیان اینکه در مکان یابی پروژه دقت لازم صورت نگرفته گفت: تحویل گرفتن این پروژه با نقایصی که در کمبود پارکینگ دارد، منطقی نیست و باید پاسخگوی آیندگان باشیم و پروژه ای اصولی و قانونی، مطابق با استانداردهای شهرسازی را به آیندگان تحویل دهیم.

    رئیس کمیسیون ساماندهی ملاقات های مردمی گفت: در حال حاضر یک چهارم فضای پارکینگ مجموعه تأمین شده و این نقص موجب بروز مشکلاتی در آینده خواهد شد زیرا موقعیت مکانی پروژه با قرار گرفتن در باند تندرو و مراجعان بسیار بالای شهرداری ایجاب می کند برای حل این مشکل اقدام لازم صورت گیرد.

    سید کاظم مجابی هم گفت: ساختمانهایی مانند بنای اداری شورای اسلامی شهر و شهرداری که از نظر امنیتی مهم هستند باید از حجم تأسیسات مناسب و ویژه ای برخوردار باشند.

    رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری بیان کرد: به کارگیری مدیریت بحران در ساختمانهای شاخص مانند شورا و شهرداری بسیار مهم است و هوشمندسازی ساختمان و به کارگیری آسانسور ایمن و مناسب در آن و از سویی رعایت موارد مربوط به مقررات ملی ساختمان اهمیت زیادی دارد و باید در دستور کار قرار گیرد.

    شهلا عطایی نیز با تأکید بر ترویج فرهنگ استفاده کمتر از خودرو در سفرهای درون شهری اظهارداشت: یکی از اهداف شهرداری فرهنگ سازی در حوزه ترافیک و رعایت حقوق شهروندان نمونه است که می توان با تلاش در این بخشها به اهداف خود نزدیک شد.

    رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر تصریح کرد: احداث پارکینگ و دیگر تجهیزات مربوط برای ساختمان اداری شورای شهر و شهرداری مناسب است اما باید فرهنگ استفاده مناسب از خودرو هم ترویج شود.

    فاطمه اشدری بیان کرد: مردم به عنوان ارباب رجوع مجموعه مدیریت شهری، برای انجام کارهای خود باید به یک مجموعه منسجم مراجعه کنند لذا این این دو مجموعه باید در کنار هم توسعه پیدا کنند.

    رئیس کمیسیون فرهنگی شورا اضافه کرد: تهیه پیوست فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای پروژه ها و حتی ساختمانهای اداری و تجاری در شهرداری لازم است مورد توجه جدی قرار گیرد و شهرداری هم به ضوابط و مقررات قانونی و اصلی ساختمان سازی پایبند باشد تا این رویه در شهر بدرستی ترویج شود و در این راستا می توان برای کسانیکه این موارد را رعایت کنند جوایز تشویقی و برای متخلفان جریمه پیش بینی شود.

    حسین صلح جو رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورا هم با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: تلاش برای تسریع در اجرای پروژه نباید منجر به افزایش هزینه های آن شود زیرا این کار به نفع شهر نیست.

    محمدرضا صدیقی نیز گفت: برج شهرداری پس از تکمیل یکی از زیباترین برج های شهرداری مراکز استانها خواهد شد و تامین نیازهای مجموعه مدیریت شهری و ارائه خدمات بهتر و مطلوب به شهروندان شکل خواهد گرفت.

    وی اضافه کرد: اگر تمامی جوانب و اصول در این ساختمان رعایت شود یک بنای ارزشمند در شهر قزوین ساخته خواهد شد که نقش مهمی در پدآفند غیرعامل ایجاد خواهد شد.

    رئیس کمیسیون شورایاری بیان کرد: احداث پارکینگ، فضای سبز، درب های ورودی و خروجی مناسب و به کارگیری سیستم های هوشمند در این پروژه بسیار مهم است و به کارگیری معماری و نمای اسلامی و ایرانی که به ارزش و اعتبار پروژه خواهد افزود از مهمترین کارهایی است که می تواند این بنا را در ردیف ساختمانهای فنی و مهندسی مطرح کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار