مدیران خودروعصر اعتبار

شرکت های املاک ترکیه برای رونق بازار تخفیف می دهند

عصر ساختمان- روزنامه حریت ترکیه گزارش داد: شرکت های بخش املاک و مستغلات ترکیه در تلاش برای رونق بازار، کمپین دو ماهه تخفیف را آغاز کرده اند.

شرکت های املاک ترکیه برای رونق بازار تخفیف می دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، این گزارش افزود: همه توسعه دهندگان بخش املاک در ترکیه کمپین تخفیف را با نرخ بهره پایین تر به منظور رونق بخشیدن به این بازار به راه انداخته اند.
    این کمپین سراسری در نشست روز سه شنبه 28 آگوست (6 شهریور) در استانبول باحضور وزیر محیط زیست و امور شهری ترکیه اعلام شد و قرار است از 29 آگوست (7 شهریور) تا 31 اکتبر (9 آبان) برگزار شود و به گفته وزیر تخفیف 10 درصدی در قیمت همه املاک اعمال خواهد شد.
    وزیر محیط زیست و امور شهری ترکیه گفت: پیش پرداخت برای هر ملکی از 10 درصد قیمت فروش فراتر نخواهد رفت و خریداران احتمالی که پیش پرداخت خود را با ارز خارجی یا طلا انجام می دهند، تحت تاثیر منفی نوسانات نرخ ارز قرار نخواهند گرفت.
    خریداران داخلی در ترکیه می توانند پرداخت موقت (پرداخت طبق پیشرفت کار) به ارزش 15 درصد کل ارزش خرید خود را در یک دوره دوازده و بیست و چهارماه بعد از انجام معامله داشته باشند.
    فروش املاک در سراسر ترکیه در ماه ژوئیه (تیر) 6.7 درصد رشد داشت در حالی که فروش سالانه خانه های وام دار کاهش 21.2 درصدی را تجربه کرد.
    فروش املاک در ترکیه از ژوئن گذشته افزایش یافت. این افزایش بعد از کاهش در چهار ماه متوالی قبلی انجام شد. افزایش مذکور بعد از آغاز کمپین مشابهی در آستانه انتخابات زودهنگام در ترکیه در ماه ژوئن بروز کرد.
    سه سازمان حمایتی از 41 شرکت ساخت و ساز و مسکن در ترکیه در تلاش دیگری برای رونق دادن به بازار در تاریخ 15 مه (25 اردیبهشت) اعلام کردند که خریداران مسکن در ماه های آینده از 20 درصد تخفیف در قیمت مسکن برخوردار خواهند شد.
     کارشناسان اقتصادی و بسیاری از صاحبان آژانس های املاک ترکیه معتقدند که افزایش قیمت ارزهای خارجی به ویژه دلار و یورو در برابر لیر طی هفته های اخیر به ویژه پس از ایجاد تنش در روابط میان آنکارا و واشنگتن بر سر کشیش برونسون آمریکایی، بی گمان در ماه های آتی به رشد جهشی قیمت مسکن منجر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی