مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا:

حقوق بسیاری از کارگران شهرداری کرج ۲ تا پنج ماه عقب افتاده است

عصر ساختمان- نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا گفت: طبق قانون اعضای شورای شهر نباید وابستگان درجه یک خود را در شهرداری استخدام کنند اما اینها علاوه بر اینکه وابستگان درجه یک خود را به شهرداری آورده‌اند به آنان پست نیز داده‌اند و ادعا هم می‌کنند که در مسیر درست قرار دارند.

حقوق بسیاری از کارگران شهرداری کرج ۲ تا پنج ماه عقب افتاده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عزیز اکبریان با اشاره به مشکلاتی که در شورای شهر کرج به وجود آمده است گفت: یکسال و 10 روز از تشکیل شورای پنجم می‌گذرد؛ شهرداری کرج در این مدت پنج ماه و نیم توسط شهردار و شش ماه و نیم هم توسط سرپرست اداره شده است که البته دو ماه از مدت حضور شهردار هم در حالت دعوا با شورای شهر گذشت.

    اکبریان افزود: متأسفانه دو دستگی شدیدی در این شورا به وجود آمده است که ناشی از دخالت افرادی از کرج و تهران در شورای شهر کرج است و همین باعث از دست رفتن یکپارچگی شده است.

    وی ادامه داد: من نمی‌خواهم از شورای چهارم بگویم اما آنها با وجود اینکه 21 نفر بودند دو دستگی نداشتند ولی این شورا 13 نفره است و چند دستگی در آن وجود دارد؛ اینگونه نمی‌شود و ممکن است موضوع به سمت انحلال و یا سلب عضویت پیش برود.

    نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه هیئت حل اختلاف در صبح امروز برای بررسی عدم تشکل جلسات شورا خبر داد  و گفت: در این جلسه مصوب شد که طی 24 ساعت آینده جلسه شورای شهر کرج باید تشکیل و هیئت رئیسه انتخاب شود. در این مصوبه تأکید شده که اگر هیئت رئیسه انتخاب نشود هیئت حل اختلاف روز دوشنبه 12 شهریور برای تعیین تکلیف شورای شهر کرج تشکیل جلسه خواهد داد.

    وی با انتقاد از عملکرد شورا و با بیان اینکه شهری سه میلیون نفری با این عملکرد به حال خود رها شده است، گفت: علت به وجود آمدن چنین وضعیتی در دخالت در انتصابات شهرداری و همچنین ضعف نظارت از طرف استاندار و فرماندار است؛ ناظران نباید اجازه می‌دادند کار به اینجا برسد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای شهر به کارهای عمرانی بی توجه بوده است؛ برای کدام کار عمرانی شهردار را بازخواست کرده‌اند؛ مثلاً  برای پروژه شهیدان آجرلو سپاه می‌گوید برخی فکر می‌کنند ما مقصریم در صورتی که از ابتدا اعلام کرده شهرداری دیوار جدید را بسازد تا راه مردم باز شود حال بعد از این مدت تازه در حال ساخت فونداسیون آن هستند.

    وی خاطرنشان کرد: حقوق بسیاری از کارگران شهرداری دو تا پنج ماه عقب افتاده است آیا این وضعیت آشفتگی به وجود نمی‌آورد؟

    اکبریان به انتخاب نشدن هیئت رئیسه جدید با وجود گذشتن از موعد قانونی اشاره و اعلام کرد: با وجود اینکه هیئت رئیسه شوراهای کل کشور انتخاب شده است آقای نبیونی با استناد به آیین نامه مصوب دولت اعلام می‌کند زمان هیئت رئیسه دو ساله است این در حالی است که مجلس با صراحت قانون یک ساله بودن هیئت رئیسه شوراها را تصویب کرده و قانون نیز بر آیین نامه اولویت دارد.

    وی افزود: همین باعث شده برخی اعضا مدتی در جلسات برای انتخاب هیئت رئیسه حاضر نشوند؛ در هر حال ما یا به دموکراسی نباید اعتقاد داشته باشیم و یا اگر به آن اعتقاد داریم باید به آن تمکین کنیم. ما مدتی است شهردار نداریم الان با این کار 10 روز است که شورا هم نداریم؛ در هر حال با توجه به مصوبه هیئت حل اختلاف امیدواریم این قضیه فردا تمام شود.

    وی با اشاره به عدم تشکیل جلسات هفته قبل خاطرنشان کرد: شنبه هفته گذشته با آقای نبیونی تماس گرفتم و گفتم که فردا جلسه شورا تشکیل می‌شود یا خیر که آقای نبیونی گفت بله ولی من به علت خستگی ناشی از مسافرت در جلسه حاضر نمی‌شوم؛ 26 دقیقه با آقای نبیونی صحبت و تأکید کردم که در جلسه شورا حاضر شود اما حاضر نشد؛ سوال من از آقای نبیونی این است چطور شما پیش از آن در یک جلسه دو ساعته در جایی دیگر حاضر شدید ولی برای جلسه شورای شهر خسته بودید؟

    اکبریان افزود: این کارها درست نیست و خلاف است؛ امیدواریم جلسه فردا تشکیل شود؛ در به وجود آمدن چنین وضعیتی استاندار و فرماندار هم قصور دارند چون حاکمیت نباید در قبال چنین مسائلی کوتاه بیاید و حتماً باید با آن برخورد کنند.

    وی تصریح کرد: ما یک شهر سه میلیون نفری را در اختیار کسانی قرار داده‌ایم که هر وقت دوست داشتند در جلسه حاضر می‌شوند و هر وقت دلشان نخواست در جلسه حاضر نمی‌شوند؛ من از آنها می‌خواهم به قانون احترام بگذارند و در چهارچوب قانون و دموکراسی عمل کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار