مدیران خودروعصر اعتبار

نکاتی که هنگام بازدید از ملک نباید فراموش شود

عصر ساختمان- اجاره آپارتمان و خرید آپارتمان هیچ وقت آسان نبوده است؛ با توجه به داغ بودن بازار فروش و خرید خانه در تابستان، در این نوشته نکاتی برشمرده شده که هنگام خرید یا اجاره آپارتمان باید رعایت شود.

نکاتی که هنگام بازدید از ملک نباید فراموش شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اجاره آپارتمان و خرید آپارتمان  هیچ وقت آسان نبوده است؛ نه تنها زمان‌بر و خسته‌کننده است بلکه همیشه باید موقع خرید خوب حواس خود را جمع کنیم و به نکات زیادی دقت کنیم. هم باید از دیگران مشاوره گرفته شود و هم باید با جستجو در اینترنت اطلاعات کافی کسب شود تا هنگام خرید خانه خیالمان راحت باشد و با اطمینان خرید کنیم. با توجه به داغ بودن بازار فروش و  خرید خانه  در تابستان، در این نوشته نکاتی برشمرده شده که هنگام خرید یا اجاره آپارتمان باید رعایت شود.

    انتخاب صحیح کوچه و خیابان

    اگر چه قیمت خانه در بیشتر کوچه‌های یک محله نزدیک به هم است و تفاوت زیادی ندارد اما گاهی شرایط کوچه‌ها از زمین تا آسمان فرق می‌کند.

    اگر خرید آپارتمان مورد نظر قطعی شد در چند ساعت مختلف در شبانه‌روز وضعیت محله و به‌ خصوص کوچه را باید بررسی کرد تا هم از آرامش خانه انتخابی‌ خیالتان راحت شود و هم وضعیت همسایه‌ها و شلوغی محله را بسنجید.

    حتما دسترسی به وسایل نقلیه عمومی باید چک شود و بهتر است فاصله تا ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو را برای امتحان کردن مسیر، یک بار پیاده طی کنید.

    امنیت داشتن محله و به‌خصوص کوچه‌های منتهی به آپارتمان انتخابی، عامل مهمی در انتخاب خانه است. در صورتی که امنیت محله انتخابی پایین باشد همیشه باید مراقب بود در ساعات خلوت شبانه روز گذرتان به بیرون نیافتد.

    پارک‌ها و امکانات رفاهی هر محله از دیگر مواردی است که باید مد نظر قرار گرفته شود؛ نزدیک بودن نانوایی، میوه‌فروشی، سوپرمارکت و ... از جمله ملزومات برای محله‌ای است که خانه در آن انتخاب می‌شود.

    بررسی وضعیت عمومی ساختمان پیش از خرید آپارتمان

    داشتن یا نداشتن آسانسور و یا حتی ارتفاع پله‌ها در صورت نداشتن آسانسور از جمله مواردی است که شاید در نگاه اول چندان به چشم نیاید اما در درازمدت بسیار حائز اهمیت است.

    بعضی از آپارتمان‌ها سن بالایی دارند و در این صورت باید حتما به بازسازی بنا توجه ویژه‌ای شود. در صورتی که بنا بازسازی شده باشد خوب است با کمک کارشناسان از کیفیت وسایل به کار رفته آگاه شوید تا با مشکل مواجه نشوید.

    طراحی آپارتمان با توجه به متراژ نیز در جای خود اهمیت دارد. متراژ برخی آپارتمان‌ها به گونه‌ای است که نسبت طول به عرض خانه در آنها زیاد است. در چنین بناهایی کار طراحی داخلی و چیدمان لوازم خانه سخت می‌شود و ممکن است هزینه زیادی برای تغییر و خرید وسایل مورد نیاز متقبل شوید.

    توجه به پارکینگ آپارتمان در هنگام خرید بسیار ضروری است. در صورتی که خودرو شخصی دارید و آپارتمان مورد نظر فاقد پارکینگ است حتما به جای پارک داشتن کوچه و خیابان باید دقت شود. در صورتی که ملک مورد نظر پارکینگ داشت حتما جای دقیق آن را باید پرسید تا از اختلاف با سایر همسایگان پیشگیری کرد.

    در خرید آپارتمان مجزا بودن کنتور آب و برق و گاز اهمیت زیادی دارد زیرا در این صورت تنها بهای مصرف خود را می‌پردازید و از بابت پرداخت هزینه تحمیلی آسوده خاطر خواهید بود. شارژ ماهیانه آپارتمان نیز موضوع دیگری است که حتما باید قبل از خرید یا اجاره خانه دلخواه، میزان و نحوه محاسبه آن را جویا شوید.

    بررسی داخل ساختمان مسکونی

    وضعیت داخلی ساختمان معمولا اولین چیزی است که توجه مشتری‌ها را به خود جلب می‌کند؛ اما خوب است تنها به ظاهر آپارتمان اکتفا نشود و در مورد فضای داخلی تصمیمی مناسب گرفته شود.

    یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید خانه نورگیر بودن آن است؛ زندگی کردن طولانی در محیط‌های کم نور و یا با نور مصنوعی ممکن است باعث خستگی و افسردگی شود.

    آشپزخانه یکی از بخش‌های خانه است که حتی اگر پنجره های سایر قسمت‌های خانه کم باشد، نباید از نورگیر بودن آن غافل شد.

    سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در قیمت آپارتمان تاثیرگذار هستند. بهتر است آپارتمان انتخابی از سیستم‌های جدید سرمایشی و گرمایشی بهره‌مند باشد زیرا این سیستم‌ها هم ایمنی بیشتری دارند و هم مصرف آنها بهینه‌تر است درنتیجه هزینه کمتری را به شخص تحمیل خواهند کرد.

    اندازه و متراژ اتاق خواب‌ها با توجه به متراژ خانه بسیار اهمیت دارد. اتاق خواب‌های کوچک ممکن است جای کافی برای وسایل نداشته باشند و آزاردهنده شوند. از طرف دیگر در صورتی که متراژ اتاق خواب‌ها زیاد باشد ممکن است سالن خانه کوچک شود. به همین خاطر حفظ تعادل بین اندازه اتاق خواب‌ها و اندازه سالن مهم است.

    در هنگام خرید آپارتمان باید توجه ویژه‌ای به کابینت‌ها و کمدها داشت. نداشتن کابینت و کمد به تعداد کافی باعث می‌شود نتوان فضای مناسب برای وسایل پیدا کرد.

    تمیز کردن خانه در میان ایرانی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد؛ کفپوش و دیوارپوش‌ها هم در این میان حرف اصلی را می‌زنند. در شهری مثل تهران که همیشه دود باعث آلودگی خانه‌ها می‌شود باید مراقب بود که دیوارپوش‌ها به‌راحتی قابلیت تمیز کردن داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار