مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مسکن:

ساخت مسکن اجتماعی می‌توانست کمبود مسکن را جبران کند

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه املاک گفت: همانطور که آقای آخوندی بیان کرده بودند که ما باید مسکن اجتماعی بسازیم، اگر ساخته بودند ما الان با کمبود مسکن کمتری مواجه بودیم.

ساخت مسکن اجتماعی می‌توانست کمبود مسکن را جبران کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسکانیوز، مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه املاک در پاسخ به این سوال که علل افزایش قیمت مسکن در این شرایط نابسامان اقتصادی چیست بیان کرد: افزایش قیمت چهار مولفه، بر قیمت ساخت‌وساز و مسکن تاثیر می‌گذارد، که این چهار مولفه اعم است از: بورس، طلا، ارز و عامل انرژی؛ بنابراین زمانی که می‌خواهیم مسکن یا ملکی را خریداری کنیم فروشنده یا سازنده بر اساس این‌که قیمت اجناس (آهن، فولاد، یراق‌آلات و...) چند درصد افزایش داشته و هزینه ساخت چقدر افزایش پیدا کرده است، قیمت ملک یا مسکن خود را تا حدودی افزایش می‌دهد، اما هنوز هم این افزایش قیمت‌ها اثر تیزوتندی روی قیمت مسکن نگذاشته است.

    قلی خسروی در ارتباط با قیمت ها در نیمه دوم سال گفت: با تلاش هایی که مسئولین برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور انجام می‌دهند ما امیدواریم که این تلاش ها ثمر دهند و مسئله دیگری در این خصوص ایجاد نشود.

    رئیس اتحادیه مسکن در مورد رکود در این زمینه اظهار کرد: رکود به معنی انجام نگرفتن معاملات است و با توجه به آمار خرید و فروشی که در سامانه قرار دارد، ما در بخش مسکن رکود نداریم.

    او بیان این موضوع که سرمایه‌گذاری در بخش مسکن می‌تواند بهتر از این کار در بخش‌های دیگر باشد، گفت: ملک تنها سرمایه‌ای است که سارقان روی آن پا می‌گذارند اما نمی‌توانند آن‌ را به غارت ببرند و 174 شغل کلیدی بستگی به ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری در این بخش دارد.

    رئیس اتحادیه مسکن در پاسخ به این سوال که واحدهای دولتی ، نظارتی بر اینگونه افزایش قیمت ها دارند یا خیر، اظهار کرد: اگر نظارت بر این مبنا باشد که واحدهای نظارتی دستور پادگانی در این خصوص بدهند، خیر؛ اما اگر نظارت بر این است که ما مقدار عرضه را متناسب با تقاضا پیش ببریم ، مسئولین در فکر برنامه هایی برای توسعه روند ساخت‌وسازو بافت‌های فرسوده هستند.

    او در خصوص این سوال که آیا در بحث خانه اولی ها تدبیری شده یا خواهد شد، گفت: ما درگذشته پروژه مسکن مهر را در این خصوص داشتیم ولی ادامه پیدا نکرد. همانطور که آقای آخوندی بیان کرده بودند که ما باید مسکن اجتماعی بسازیم ، اگر ساخته بودند، ما الان با کمبود مسکن کمتری مواجه بودیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار