مدیران خودروعصر اعتبار

۳۱۸ مسجد مناطق زلزله زده کرمانشاه نیاز به مرمت و بازسازی دارد

عصر ساختمان- استاندار کرمانشاه گفت: در زلزله سال گذشته ۳۱۸ مسجد در مناطق زلزله زده استان دچار خسارت شدند که بازسازی و مرمت این مساجد نیازمند همت خیرین است.

۳۱۸ مسجد مناطق زلزله زده کرمانشاه نیاز به مرمت و بازسازی دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایبنا، هوشنگ بازوند در همایش حامیان و یاوران مساجد مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که امروز(18 شهریور) با حضور حجت الاسلام قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، با اشاره خسارت پنج هزار میلیارد تومانی تاسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی در زلزله آبان سال گذشته گفت: در شرایط فعلی برای جبران این میزان خسارت و انجام ساخت و ساز این واحدها رقمی حدود 10 هزار میلیارد تومان نیاز است.

    وی افزود: این حجم ساخت و ساز با این میزان اعتبارات مشارکت تمام مردم و همت خیرین را می طلبد.

    استاندار کرمانشاه به فعالیت جهادی خیرین در مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: 78 مدرسه در زلزله سال گذشته دچار خسارت شدند که خیرین در مجموع ساخت 156 مدرسه را تقبل کردند.

    وی از حضور خیرین در ساخت و ساز مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و افزود: از مجموع 236 پروژه بهداشتی و درمانی مناطق زلزله زده خیرین نیمی از اعتبارات ساخت این پروژه ها را تقبل کردند.

    بازوند با اشاره خسارت 1241 میلیارد تومانی تاسیسات زیربنایی و عمومی و ادارات دولتی در زلزله سال گذشته گفت: یکی از این تاسیسات مساجد هستند که متاسفانه بر اثر زلزله 318 مسجد در مناطق زلزله زده دچار خسارت شدند.

    وی افزود: از این تعداد 92 مسجد بصورت 100 درصدی تخریب شدند که باید از نو ساخته شوند و 226 مدرسه نیز نیازمند تعمیر و مرمت است.

    بازوند با بالا دانستن اعتبار مورد نیاز ساخت این تعداد مسجد گفت: ساخت این تعداد مسجد نیازمند کمک جدی خیرین است.

    وی با اشاره به تامین چهار هزار تن سیمان رایگان توسط خیرین برای ساخت مساجد مناطق زلزله زده گفت: از این میزان دو هزار تن توسط سیمان غرب، هزار تن توسط سیمان سامان و هزار تن توسط خیر دیگری تامین شده که به نظر می رسد با این میزان سیمان کمبودی در زمینه این مصالح ساختمانی نداشته باشیم.

    بازوند از اختصاص 15 میلیارد تومان برای ساخت مساجد مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: از محل اعتباراتی که به استان اختصاص داده شده 15 میلیارد تومان برای ساخت مساجد کنار گذاشته شده و از این میزان تاکنون هشت میلیارد تومان تخصیص شده و کار مبادله موافقتنامه آن در حال انجام است.

    بازوند ساخت مساجد مناطق زلزله زده را یکی از دغدغه های مسئولین عنوان و ابراز امیدواری کرد: با همت خیرین هرچه زودتر این مساجد بازسازی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار