مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه سند آمایش مراکز لجستیک کشور را ابلاغ کرد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی سند آمایش مراکز لجستیک کشور و تمامی اطلاعات لازم جهت ایجاد انواع مراکز لجستیک را به ۲ سازمان بنادر و راهداری و همچنین شرکت‌های راه‌آهن و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ابلاغ کرد.

وزیر راه سند آمایش مراکز لجستیک کشور را ابلاغ کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، متن ابلاغیه عباس آخوندی به شرح زیر است:

    « با توجه به اهمیت توسعه یکپارچه و هماهنگ مراکز لجستیک در کشور و پیرو مصوبه دومین نشست ستاد مراکز لجستیک، به پیوست "سند آمایش مراکز لجستیک کشور" حاوی مشخصات، سطح‌بندی، تعاریف و پهنه‌های تعیین‌شده برای ایجاد هریک از انواع مراکز لجستیک ابلاغ می‌گردد.

    انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر ساز و کار اجرایی نمودن مفاد این سند و ایجاد مراکز لجستیک در پهنه‌های مشخص شده، با استقرار ساختار مناسب برای این منظور در آن شرکت/سازمان پیگیری شده و نتایج به صورت دوره‌ای به دبیرخانه ستاد مراکز لجستیک گزارش شود.»

    «سند آمایش مراکز لجستیک» در دومین نشست «ستاد مراکز لجستیک کشور» 30 مردادماه به تصویب رسید. مرکز لجستیک محدوده مشخصی است که به منظور تجمیع فعالیت‌های مرتبط با لجستیک و حمل و نقل کالا در بعد داخلی یا بین‌المللی و در جهت بهینه‌سازی فرآیندها و کاهش هزینه‌ها ایجاد می‌شود.

    طبق این سند بندر دریایی، شهر لجستیک، دهکده لجستیک، پارک لجستیک، مرکز لجستیک مرزی، پایانه بار و انبار و مرکز توزیع محلی از انوع مراکز لجستیک تصویب شده به شمار می‌روند.

    پیش از این وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت تشویق رقابت در مراکز لجستیک در نشست دوم ستاد مراکز لجستیک کشور اعلام کرده بود: هنگام واگذاری مدیریت و بهره‌برداری این مراکز به بخش خصوصی، باید تمهیداتی ایجاد شود که از انحصار خصوصی جلوگیری شده و رقابت تشویق شود.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین بر اهمیت جنبه حقوقی واگذاری بهره‌برداری و قطعه‌بندی مراکز لجستیک تاکید کرده و گفته بود: حاکمیت باید بتواند در این مراکز از حق انحصاری خود برای سیاست‌گذاری تعیین مقررات استفاده کرده و بانی ایجاد رقابت در این مراکز شود، همچنین ضروری است برای تنظیم قراردادهای معتبر از مشاوران و کارشناسان برجسته حقوقی کمک گرفته شود.

    آخوندی به عنوان رئیس ستاد، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیر ستاد، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون امور اقتصادی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران،  رئیس اتاق تعاون ایران و معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان اعضای ستاد مراکز لجستیک به شمار می‌روند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار