مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش رشد حاشیه نشینی در شهرها

عصر ساختمان- کارشناس بازار مسکن با اشاره به رشد ۵ درصدی حاشینه نشینی در شهر‌ها گفت: تولید مسکن در ۴ سال گذشته حداکثر ۷۰۰ هزار واحد بود، این یعنی کمبود مسکن و سالانه حاشیه نشینی اضافه می‌شود.

افزایش رشد حاشیه نشینی در شهرها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بیت الله ستاریان گفت: در 20 سال گذشته بارها و بارها بر برنامه ریزی بر بخش مسکن تاکید شده است و طی دوره های مختلف سناریوهای متفاوتی ارایه شد اما هیچ کدام چاره ساز نبوده است.
    وی بیان کرد: بعد از افزایش قیمت مسکن در سال 91 همه تقصیر را به گردن املاکی ها انداختند این درحالی بود که همه بر مازاد مسکن در کشور پافشاری می کردند.
    وی بیان کرد: در زمان رکود مسکن چطور ممکن است که مازاد داشته باشیم ، در سال 90 مسولان اعلام کردند که بخش مسکن سر به سر شده است این حرف به معنی این است که نباید در کشور حاشیه نشینی داشته باشیم .
    کارشناس بازار مسکن گفت: هزینه مسکن باید 8 تا 15 درصد از سبد خانوار باشد، اما الان بیش از این میزان است .
    ستاریان ادامه داد : ما ظواهر را در بخش مسکن می بینیم که ساختمان ها روز به روز تغییر شکل پیدا می کنند اما ایا در این رکود که نیاز مسکن به سالی یک میلیون و 200 هزار واحد است، ساخته شده است ؟ در کشور تولید مسکن به چه میزان بود ؟ اصلا تولیدی صورت نگرفته است.
    وی بیان کرد: در حالی که مسکن در کشور تولید نشده است چطور می توان قیمت اجاره و مسکن را کنترل کرد.
    وی ادامه داد: بخش مسکن از اقتصاد بیمار کشور تاثیر می گیرد، 92 درصد در اختیار بخش خصوصی و7 درصد در اختیار دولت است که باید برنامه ریزی صورت گیرد.
    ستاریان ادامه داد: برنامه مقطعی برای مسکن وجود ندارد، تمام برنامه ها شکست می خورد. باید همزمان 3 بخش مهم ،ابزارهای مالی ،تولید و قوانین در جهت حمایت از این بخش عمل کنند.
    کارشناس بازار مسکن گفت: اگر واقعا دو میلیون خانه خالی در کشور وجود داشته باشد یک کارمند باید با دو ساعت کار کردن بتواند اجاره خود را پرداخت کند . اما بر اساس آمار هزینه مسکن در سبد خانوار در روستا 37 درصد و درشهرها 100 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار