مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تخفیف ۸۵۰ میلیارد تومانی شهرداری در صدور پروانه‌ ساختمانی در محلات هدف

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۸ محله باید در شهر تهران بهسازی و نوسازی شود گفت: عملیات نوسازی این محلات از امسال شروع شده و خوشبختانه شهرداری نیز تا کنون میزان ۸۵۰ میلیارد تومان تخفیف برای صدور پروانه ساختمانی در این راستا اعمال کرده است که دولت باید به طرق گوناگون آن را جبران نماید.

تخفیف ۸۵۰ میلیارد تومانی شهرداری در صدور پروانه‌ ساختمانی در محلات هدف
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حاشیه چهل و نهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با دستور کار بررسی اقدامات ستاد بازآفرینی استان تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد:  تهران ویژگی‌های خاص خود را دارد و نزدیک به 16.5 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است که نشان دهنده تراکم جمعیتی خاص این کلانشهر نسبت به سایر شهرهاست.

    عشایری در ادامه باتأکید بر اینکه در ستاد سعی می‌شود دستورکاری جهت جلوگیری از افزایش سکونتگاه‌های غیررسمی تهیه و برای بررسی بیشتر به شورایعالی ساماندهی استان ارجاع داده شود گفت: در این راستا بحث موزاییک شدن نقاط پیرامونی شهر تهران مسئله بسیار مهمی است که باید مورد تجه ویژه قرار گرفته و هیچ نقطه‌ای از این نواحی را بدون مدیریت رها نکند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 18 محله باید در شهر تهران بهسازی و نوسازی شود گفت: عملیات نوسازی این محلات از امسال شروع شده و خوشبختانه شهرداری نیز تا کنون میزان 850 میلیارد تومان تخفیف برای صدور پروانه ساختمانی در این راستا اعمال کرده است که دولت باید به طرق گوناگون آن را جبران نماید.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تأکید براینکه طی 2 سال گذشته شاهد رشد 29 درصدی صدور پروانه ساختمانی در تهران بودیم گفت: 110 هزار واحد طی سه سال گذشته پروانه ساختمانی گرفته و طبق آمار به دست آمده میزان سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم نیز رشدی 10 درصدی داشته است که همگی نشان‌دهنده استقبال مردم از طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های ناکارآمد است.

    عشایری با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای پروژه سیروس تهران اعلام کرد: محله سیروس به دلیل مشکلاتی در نشت گاز و تغییر تیم شهرداری کمی به طول انجامید که خوشبختانه هفته پیش در کمیسیون ماده5 مطرح شد که به دنبال رفع مشکلات هستیم.

    این مقام مسئول با بیان اینکه طبق تعهدات اعلام شده در سال جاری به 270 محله در سطح کشور ورود پیدا کرده و عملیات بازآفرینی را آغاز کرده‌ایم گفت: در این راستا قرار براین شد تا 1500 میلیارد تومان برای تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی از سوی دولت و 2500 میلیارد تومان به عنوان وجوه اداره شده در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و به پیشبرد برنامه بازآفرینی اختصاص یابد، مسئله‌ای که هم‌اکنون با سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی و پیگیری آن هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار