مدیران خودروعصر اعتبار

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد:

جزییات وام جدید ارزان قیمت احداث و بازسازی مسکن به زلزله زدگان

عصر ساختمان- رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از ارایه تسهیلات جدید ارزان قیمت و بلاعوض به مردم شهری و روستایی استان کرمانشاه برای تکمیل واحدهای مسکونی خبر داد و گفت: پایان شهریور ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسکن روستایی در مناطق زلزله زده تحویل داده می شود.

جزییات وام جدید ارزان قیمت احداث و بازسازی مسکن به زلزله زدگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، رضا خواجه‌ای نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه در این منطقه زلزله زده 12 ستاد اجرایی مستقر کرده‌ایم، گفت: تاکنون در مجموع 33 هزار و 728 واحد پی‌کنی، 30 هزار 145 واحد آرماتوربندی، 23 هزار و 790 واحد اجرای اسکلت، 11 هزار و 70 واحد اجرای گچ و خاک، 17 هزار و 323 واحد دیوارچینی، 17 هزار و 600 واحد اجرای سقف، 9850 واحد نصب چارچوب در و پنجره انجام شده است.

    وی افزود: همچنین عملیات تعمیر 51 هزار و 609 واحد به پایان رسیده و عملیات تعمیر 58 هزار و 329 واحد شروع شده است.

    خواجه‌ای با اشاره به تسهیلات پرداخت شده از سوی دولت برای احداث واحدها در مناطق زلزله زده اظهار داشت: در 10 ماهی که از زلزله کرمانشاه گذشته دولت در روستاها 30 میلیون تومان تسهیلات احداث و 6 میلیون تومان وام بلاعوض ، 10 میلیون تومان وام معیشتی و 2 میلیون تومان وام بلاعوض معیشتی پرداخت کرده است و در شهرها هم 40 میلیون تومان وام احداث ، 6 میلیون تومان وام بلاعوض احداث ، 10 میلیون تومان وام معیشتی و 2 میلیون تومان وام بلاعوض معیشتی به متقاضیان ارائه کرده است.

    رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاکید کرد: علاوه بر تسهیلات تاکنون تمام هزینه‌های آواربرداری در روستاها و شهرها پی‌کنی، اجرای دیواره‌ها و ارائه سیمان رایگان بوده است.

    وی ادامه داد: هشت تن سیمان تعهد شده به خانواده‌ها برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی به صورت رایگان ارائه و توزیع شده است و کلیه خدمات مهندسی اعم از صدور پروانه و نظارت نقشه کاملا رایگان بوده است.

    نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ارائه وام جدید به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به افزایش نرخ تروم و برای کنترل این موضوع در مناطق آسیب‌دیده قرار بر این است که 5 میلیون تومان وام بلاعوض و 5 میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در روستاها و 10 میلیون تومان وام ارزان‌قیمت و 5 میلیون تومان وام بلاعوض دیگر در شهرها به متقاضیان ارائه شود.

    خواجه‌ای ادامه داد: ارائه این وام مصوب و ابلاغ شده و از هفته آینده به اجرا می‌رسد.

    وی با اشاره به ارائه مصالح رایگان و ارزان‌قیمت برای ساخت واحدهای مسکونی به خانواده‌های آسیب‌زده پس از زلزله کرمانشاه گفت: 34 هزار تن آهن‌آلات ارزان‌قیمت به قیمت سال‌های گذشته یعنی 2950 تومان بین مردم کرمانشاه توزیع شده، اسکلت با قیمت سال گذشته بدون افزایش قیمت به مردم ارائه می‌شود. سیمان هم رایگان است و هر خانواده‌ای که سیمان مازاد درخواست کند سیمان ارزان‌قیمت در اختیار آن می‌گذاریم.

    خواجه‌ای با بیان اینکه تا پایان شهریور 12 هزار و 500 واحد خانه روستایی تکمیل و تحویل می‌شود، گفت: خوشبختانه روند احداث و بازسازی واحدهای مسکونی بسیار خوب است و اگر مشارکت خود مردم به همین روال باشد در موعد مقرر واحدها تحویل خواهد شد.

    وی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی بازسازی و احداث واحدهای مسکونی در شهرهای زلزله زده گفت: بازسازی در شهرها از 20 فروردین شروع شد و تا امروز 3720 پلاک پی‌کنی شده است 5853 واحد آرماتوربندی و بتن‌فونداسیون اجرا شده است حدود 4هزار واحد اجرای اسکلت در شهر پل ذهاب داشتیم و 3 هزار واحد هم اجرای سقف شده است.

    خواجه‌ای تاکید کرد: با توجه به زمان‌بندی‌ها اگر مشارکت مردمی به همین روال ادامه پیدا کند در نیمه اول سال 98 ، 6600 واحد به مردم تحویل می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو