مدیران خودروعصر اعتبار

سازمان برنامه و بودجه درباره اعتبار ۱۱۵۰۰ میلیارد تومانی مسکن مهر توضیح دهد

عصر ساختمان- در حالی انتظار می رفت سازمان برنامه و بودجه کشور در رابطه با دستور رئیس‌جمهوری در خصوص تامین اعتبار ۱۱۵۰۰ میلیارد تومانی مسکن مهر اطلاع‌رسانی می‌کرد که این سازمان به تشریح اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومانی این طرح در بودجه ۹۷ و میزان تخصیص آن پرداخته است.

سازمان برنامه و بودجه درباره اعتبار ۱۱۵۰۰ میلیارد تومانی مسکن مهر توضیح دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، دیروز قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفته بود: در طرح مسکن مهر 55 هزار میلیارد تومان خط اعتباری شامل 45 هزار میلیارد تومان از محل خط اعتباری و مبلغ 10 هزار و 500 میلیارد تومان از محل وصول اقساط مسکن مهر تأمین منابع پیش‌بینی شده بود که تأمین حدود 5000 میلیارد تومان نیز برای عهده سایر بانک‌ها گذاشته شد.

    وی با بیان این‌که با این منابع مالی 2.2 میلیون مسکن مهر و 420 هزار واحد در روستاها ساخته شد که واحدهای روستایی به اتمام رسیده است، افزود: حدود 500 هزار واحد دیگر باقیمانده که از این تعداد کار ساخت 300 هزار واحد به اتمام رسیده اما تحویل آن با مشکل مواجه شده است. مشکل اصلی نیز اعتبار است که حدود 11500 میلیارد تومان برای تکمیل برآورده شده است. از این رقم حدود 4000 میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی، 4800 میلیارد تومان برای خدمات روبنایی و مابقی برای محوطه‌سازی، آماده‌سازی، معابر و... نیاز است.

    وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جلسه هیئت دولت شهریور ماه سال 93 اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند مسئله مسکن مهر باید حل شود، بعد از فرمایشات رهبری در سال 95 حدود 1000 میلیارد تومان اسناد خزانه در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت. سال گذشته نیز پس از تصویب نیاز 11500 میلیارد تومانی برای تکمیل و اتمام مسکن مهر توسط کارگروه تشکیل‌شده توسط کمیسیون اصل 90 در ریاست‌جمهوری، آقای رئیس‌جمهوری به آقای نوبخت دستور داد که در این زمینه اقدام کند.

    مهرآبادی گفت: بیش از 9 ماه است که این دستور صادر شده و ما به‌صورت حضوری و کتبی پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و قرار بر این بود 1400 میلیارد تومان از 11500 میلیارد تومان به وزارتخانه‌های راه و نیرو برای تکمیل و تحویل 100 هزار واحد مسکن مهر پرداخت شود. ستاد اقتصاد مقاومتی تعداد واحدها را به 150 هزار واحد افزایش داد که باید تحویل شود. انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه با توجه به وضعیت آشفته بازار مسکن و افزایش قمیت مصالح‌ ساختمانی، دستمزدها و هزینه‌ها در تخصیص اعتبار تعجیل و خیلی جدی با این مسئله برخورد کنند. در حال حاضر حدود 280 هزار واحد آماده مسکن مهر داریم که نمی‌توانیم آنها را تحویل دهیم، همزمان مردم هم اجاره می‌دهند و هم قسط واحد مسکن مهر تحویل‌نشده را، این کار شدنی است اما مقداری اراده، همت و دلسوزی می‌خواهد.

    این در حالی است که سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به خبر "بی توجهی 9 ماهه آقای معاون به دستور رئیس جمهوری"  بدون اشاره به 11500 میلیارد تومان مورد نیاز برای اتمام مسکن مهر که رئیس‌جمهوری دستور اقدام برای آنرا داده به تامین اعتبارات تقریبا ناچیز در سال جاری اشاره کرده است.

    روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور در این‌باره اعلام کرده است: «تکمیل واحدهای ساختمانی مسکن مهر از محل آورده متقاضیان و خطوط اعتباری بانک مرکزی صورت می‌پذیرد و نیازهای زیربنایی و روبنایی هر یک از سایت‌های مسکن مهر از محل اعتبارات استانی، ملی و ردیف‌های متفرقه تأمین می‌گردد.

    در قانون بودجه سال 1397 کل کشور علاوه بر اعتباراتی که از منابع استانی برای تکمیل عملیات محوطه‌سازی، احداث مدارس و فضاهای فرهنگی و ورزشی و... که بالغ بر هزاران میلیارد تومان می‌باشد تخصیص می‌باید، از محل ردیف متفرقه 5-520000 جدول شماره (9) قانون نیز مبلغ 2250 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز پیش‌بینی اعتبار گردیده که تا قبل از شهریور ماه سال جاری بالغ بر 1945 میلیارد ریال آن یعنی بیش از 86 درصد اعتبارات پیش‌بینی شده تخصیص اعتبار صورت گرفته و ادعای عدم تخصیص در 9 ماه گذشته منطبق بر واقعیت نمی‌باشد.»

    به گزارش تسنیم، روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه بدون اشاره به نحوه تخصیص کل اعتبارات مسکن مهر، اعتبارات مسکن مهر در قانون بودجه 97 را 225 میلیارد تومان اعلام کرده که کمی بیش از 194 میلیارد تومان تخصیص یافته است، یعنی 86.6 درصد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار