مدیران خودروعصر اعتبار

اعتبار تکمیل آزادراه قزوین – رشت ابلاغ شد

عصر ساختمان- شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل اعلام کرد: اعتبار لازم برای تکمیل ازادراه قزوین-رشت ابلاغ شده است و پس از انجام تشریفات قانونی انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی اتمام فاز نهایی آن آغاز خواهد شد.

اعتبار تکمیل آزادراه قزوین – رشت ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پی انتشار گزارشی در این خبرگزاری در خصوص لزوم تکمیل 8.5 کیلومتر باقی مانده از آزادراه قزوین ـ رشت محدوده منجیل ـ رودبار با هدف جلوگیری از اتلاف هزینه ها و اوقات مردم و مسافران تأکید شده بود که در این خصوص شرکت ساخت توضیحی به این خبرگزاری ارسال کرده که به شرح زیر است:

    احتراماً پیرو درج خبر با تیتر «اتلاف منابع ملی در آزادراه ناتمام قزوین- رشت/ متولی: بودجه نداریم» در سرویس اقتصادی مورخ 97/6/6 با کد 4387033 جوابیه زیر تقدیم حضور می شود. مقتضی است این جوابیه برابر قانون مطبوعات در اسرع وقت در همان جایگاه و همان رده خبری درج شود. پیشاپیش از بذل توجه جنابعالی سپاسگزاریم.

    اعتبار تکمیل آزادراه قزوین – رشت ابلاغ شد

    1- عملیات اجرایی آزادراه قزوین- رشت به طول 138 کیلومتر از سال 1383 و نه سال 1380 که در گزارش ذکر شده، آغاز و تا سال 1388 قسمت عمده آن به طول 127 کیلومتر حدفاصل آزادراه قزوین- زنجان تا امامزاده هاشم به بهره برداری رسید.

    2- برخلاف آنچه در گزارش مورد نظر ادعا شده در هنگام ساخت این آزادراه غفلتی درباره تکمیل قطعه رودبار و منجیل صورت نگرفته بلکه با توجه به صعب العبور بودن این بخش و نیاز به احداث تونل ها و پل های بسیار و بالتبع هزینه فراوان، چنانچه عملیات اجرایی و بهره برداری از 127 کیلومتر منوط به تکمیل این 11.3 کیلومتر می شد، زمان بهره برداری از پروژه و بهره مندی مردم از سرمایه گذاری صورت گرفته به تعویق می افتاد. بنابراین همانند سایر پروژه های عمرانی به صورت فاز بندی اجرا و به بهره برداری رسید که در فاز اول 127 کیلومتر و در فاز دوم 3.2 کیلومتر به عنوان کنار گذر شهر منجیل به منظور رفع مشکل گلوگاهی تونل های قدیم منجیل با چهارخطه شدن محور موجود منجیل – رودبار زیر عبور رفت.

    3- در فاز سوم ساخت و بهره برداری از 8.1 کیلومتر باقیمانده این پروژه در دستور کار قرار گرفت. ایجاد فرصت کسب و کار برای مراکز فروش زیتون نیز با احداث مرحله به مرحله این پروژه و در 8.1 کیلومتر نیز به صورت احداث یک باند رفت از قزوین به رشت و عبور از شهر رودبار از سمت رشت به قزوین مدنظر واقع شد.

    4- با توجه به تخصیص اعتبارات به صورت سالیانه، فاز بندی پروژه امکان بهره مندی مردم از محدوده های تکمیل شده در کوتاه ترین زمان ممکن را میسر ساخته و اتلاف منابعی براساس آنچه در گزارش مذکور آمده رخ نداده است.

    5- می بایست این نکته را نیز در نظر داشت که استان گیلان به عنوان یک استان گردشگری در کشور شناخته شده و سالانه پذیرای سیل عظیم مسافران از شهرهای مختلف است و همین امر سبب شده تا همواره در ایام تعطیل شاهد ترافیک در تمامی محورهای مواصلاتی به این استان هستیم. به همین دلیل جهت رفع گره های ترافیکی منتهی به این استان پس از آزادراه قزوین – امامزاده هاشم، مطالعات آزادراه امام زاده هاشم- انزلی و امام زاده هاشم- چابکسر نیز تکمیل شده و از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال جذب سرمایه گذار است.

    6- لازم به توضیح است که پس از جلسات و پیگیری های متعدد انجام شده با توجه به داشتن توجیه اقتصادی سرمایه گذاری مستقیم دولت و هزینه نمودن درآمدهای حاصله برای تکمیل این آزادراه، اعتبار لازم برای این امر ابلاغ شده که پس از انجام تشریفات قانونی انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی اتمام فاز نهایی آزادراه قزوین- رشت آغاز خواهد شد.

    توضیح مهر

    خاطرنشان می شود در گزارش مذکور که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرده بود، همانگونه که در متن گزارش درج شده بود، منظور از اتلاف منابع و سرمایه ها، هدررفت منابع ملی از محل اتلاف سوخت خودروها و وقت مردم بدلیل ایجاد گره های ترافیکی در محدوده رودبار، منجیل  بود و هیچ اشاره ای به اتلاف منابع بدلیل سرمایه گذاری شرکت ساخت در احداث آزادراه قزوین ـ رشت نشده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار