مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

خانه‌دارشدن گروه‌های هدف، نکته کلیدی بازآفرینی شهری

عصر ساختمان- مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: در طرح بازآفرینی شهری، فرآیندی پیش بینی شده که گروه های هدف بتوانند صاحب مسکن شوند.

خانه‌دارشدن گروه‌های هدف، نکته کلیدی بازآفرینی شهری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صما، محمد رضا اخوان در پاسخ به این انتقادات که گروه های هدف و مستاجران غالبا در طرح های نوسازی بافت های فرسوده مورد توجه قرار نمی گیرند، تصریح کرد: نکته کلیدی طرح بازآفرینی شهری این است که تسهیلاتی را برنامه ریزی کرده اند تا گروه های هدف بتوانند به این بخش ورود پیدا کنند.

    وی افزود: این گروه های هدف شامل دهک های یک، دو و سه هستند تا بتوانند صاحب واحد مسکونی با اولویت سکونت در همان منطقه شوند. وامی هم که برای این منظور اختصاص یافته، اگر در قالب بافت فرسوده باشد، با نرخ سود 6درصدی محاسبه می شود.

    این مسئول در ادامه توضیحات خود اظهار کرد: حتی برنامه ریزی شده که اگر قرار است یک محله احیا و بازسازی شود، این امر با کمک شهرداری یا انبوه سازان و تسهیل گران و سازندگان انجام گیرد. در عین حال یک محل اقامت موقت هم برای ساکنان محله پیش بینی شود و حتی اجاره آنها هم به شکلی مدیریت شود تا درنهایت آن واحد مسکونی ساخته شود.

    اخوان همچنین بیان کرد: درواقع این تسهیلات برای کسانی که در محلات هدف ساکن هستند دیده شده است، هرچند که برنامه هایی هم در قالب اجاره داری یا اجاره به شرط تملیک مدنظر است؛ به این صورت که واحدهای مسکونی را بتوان اجاره داد و مالکیت آنها بعد از چند سال به افرادی انتقال پیدا کند که در آنها ساکن شده اند.

    پروژه ها و اقدامات بازآفرینی شهری

    وی با بیان اینکه اجرای این طرح ها در حوزه بازآفرینی در مسیر بررسی است، به اقداماتی که در استان خراسان رضوی در دست انجام است اشاره کرد و گفت: حدود 59 پروژه در حاشیه شهر مشهد و استان، در ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی، از آب و فاضلاب گرفته تا روشنایی و مدرسه و آتش نشانی و پارک را که توسط پیمانکاران در دست اجرا است، مدیریت می کنیم.

    این مسئول در عین حال یادآور شد: این 59 پروژه به 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و حدود 180 میلیارد تومان از آن اختصاص یافته است. در کمتر از یک سال کاری که اجرای آنها را شروع کرده ایم، پیشرفت فیزیکی میانگین آنها حدود 70 تا 80درصد است و عمدتا هم شامل پروژه های زیرساختی هستند.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی همچنین بیان کرد: جدا از این موارد، برنامه ریزی کرده ایم تا در محلاتی که مدنظر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی است، تمرکز کنیم و ساخت 2 هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد با همکاری شهرداری و سرمایه گذاری به زودی کلنگ زده می شود.

    به گفته اخوان، در استان خراسان رضوی دستگاه های ذیربط مبلغ 1100 میلیارد تومان از بودجه خود را در سال های 95 و 96 برای تامین زیرساخت های حاشیه شهر هزینه کرده اند که همه این اقدامات مستند است و قصد داریم تا افق توافق 1400 را برمبنای یک برنامه کامل پیش برویم.

    وی همچنین با بیان اینکه این اقدامات از سال گذشته در این استان شروع شده است، گفت: استان خراسان رضوی در بین ادارات راه و شهرسازی رتبه برتر را به خود اختصاص داده و طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی جزو استان های برتر در حوزه بازآفرینی شده است.

    اخوان در پایان با اعلام خبر تشکیل معاونت بازآفرینی شهری در اداره کل راه و شهرسازی این استان خاطرنشان ساخت: در این استان افراد توانمندی برای قبول مسئولیت در این حوزه انتخاب شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار