مدیران خودروعصر اعتبار

نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران:

نبود برنامه مناسب مشکل اصلی بخش مسکن

عصر ساختمان- نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: نبود برنامه مناسب چه در بخش ساخت برای مالکیت و چه در بخش استیجاری برای طبقات ضعیف جامعه از جمله اشکالات مهم در کشور است.

نبود برنامه مناسب مشکل اصلی بخش مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، ایرج رهبر در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: برای رفع مشکلات حوزه مسکن باید برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها منطبق بر شرایط واقعی جامعه باشد.

    وی همچنین در خصوص ساخت مسکن استیجاری در کشور اظهارداشت: این بحث در مملکت تازگی ندارد بلکه در دولت های گذشته مطرح و پیگیری شده است.

    نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: مسکن استیجاری مورد اجرا در کشور طرح موفقی نبوده به جهت اینکه فرهنگ ایرانی بیشتر به سمت و سوی فرهنگ مالکیتی تمایل دارد.

    وی در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی در حوزه مسکن نیازمند مطالعات اجتماعی و فرهنگی است، افزود: وقتی فرهنگ مردم به این صورت در جامعه ریشه دوانده به سادگی جدا کردن مردم از فرهنگ مزبور امکان پذیر نیست.

    رهبر تصریح کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از مسکن استیجاری در جامعه باید فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد.

    مدیر امور اعتبارات بانک مسکن ضمن اشاره به تهیه سند راهبردی پنج ساله بانک مسکن به رادیو اقتصاد توضیح داد: سند مدنظر شامل اهداف و استراتژی های کلان بانک طی دوره پنج ساله آتی بوده و برنامه های کمی و کیفی خطوط اصلی کسب و کار این بانک را تا سال 1400 را مشخص می کند.

    محمد حسن علمداری افزود: پیش بینی در این افق پنج ساله مبتنی بر اینکه مسکن توسط افراد صلاحیت دار، حرفه ای و با تکنولوژی ساخته شود.

    وی همچنین اظهارداشت: بدون شک در این افق برای تسهیلات انفرادی و شخصی سازی تک یا چند واحدی هیچ گونه محدودیتی ایجاد نخواهد شد بلکه رویکرد بیشتر به انبوه سازانی که متاسفانه هیچ گونه صلاحیت حرفه ای و تخصصی در امر مسکن ندارند.

    مدیرامور اعتبارات بانک مسکن گفت: ساخت و ساز مسکن توسط افراد غیر متخصص منجر به کاهش کیفیت و اتلاف انرژی در ساختمان ها خواهد شد.

    وی در ادامه افزود: امسال بانک مسکن نه تنها محدودیت بلکه برای حرفه ای سازان مشوق قائل شده است.

    علمداری یادآورشد: حرفه ای سازان باید در حوزه ساخت و ساز مسکن حمایت و تقویت شوند نه افرادی که هیچ گونه تخصصی در این عرصه ندارند.

    برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 20 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی « نازنین کتابچی، محمد جوادی نژاد، حسن سعید کلاهی، مطهره محرابی، حمیدرضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو