مدیران خودروعصر اعتبار

۵۷ درصد خانه های روستاییان مازندران در برابر زلزله آسیب پذیرند

عصر ساختمان:مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران گفت که هم اکنون ۵۷ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در این خطه شمال کشور به دلیل بهره گیری از مصالح ساختمانی نامناسب در برابر زلزله آسیب پذیرند.

۵۷ درصد خانه های روستاییان مازندران در برابر زلزله آسیب پذیرند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، سید مجید هاشمی عصر روز سه شنبه همزمان با دهه حساب 100 و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری در ساری تعداد واحدهای مسکونی سرپا در روستاهای این استان را افزون بر 400 هزار واحد اعلام کرد.
    وی پیش بینی کرد که این واحدهای مسکونی روستایی در برابر زمین لرزه های کمتراز چهارریشترهم آسیب پذیر باشند.
    این مسئول گفت: با اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور از دو دهه گذشته ( سال 74) 120 هزار واحد مسکونی روستایی در مازندران بهسازی و مقاوم سازی شد و هفت هزار واحد نیز در دست اجراست.
    به گفته وی این واحدهای مسکونی با دریافت تسهیلات بانکی پنج تا 150 میلیون ریال و با آورده روستانشینان مقاوم سازی شد.
    وی گفت که افزون بر دو هزار و 100 مهندس ساختمانی دارای پروانه فعالیت بر کار ساخت و ساز کمی و کیفی روستاییان این استان نظارت داشتند.
    هاشمی اظهارداشت: واحدهای مسکونی که با نظارت مهندسان ساختمانی در روستاها بهسازی و نوسازی شد، حداقل در برابر زلزله 5.5 ریشتر مقاومند.
     صدور 250 هزار سند برای خانه های روستایی مازندران
    مدیرکل بنیاد مسکن گفت که تاکنون برای 250 هزار واحد مسکونی روستایی دراین استان سند مالکیت صادر شد که شش درصد از این اسناد در سال قبل با تعامل بین بنیاد و ثبت اسناد صادر شده است.
    هاشمی مزیت صدورسند مالکیت برای خانه های روستایی را رفع مشکل وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی و جلوگیری از تعارض عنوان کرده است.
    مازندران سه هزار و 200 روستا دارد که دو هزار و340 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوارند که اولویت اجرای طرح نوسازی با روستاهای بالای 20 خانواری در کشور تعیین شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار