مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش ۶۱ درصدی حجم ذخیره آب نسبت به سال قبل

۹۵ درصد از سد لار خالی است

عصر ساختمان- بررسی‌ها نشان می‌دهد که سد لار با کاهش ۶۱ درصدی حجم ذخیره آب نسبت به سال گذشته روبرو بوده و در حال حاضر ۹۵ درصد از این سد خالی است.

۹۵ درصد از سد لار خالی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از میزان، کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری تابستان سختی را برای بیشتر شهر‌های کشور رقم زد و با توجه به اُفت ذخیره برفی استان باعث شد تا کل حجم آب ورودی به سد‌های تهران از ابتدای سال آبی تاکنون به یک میلیارد و 163 میلیون مترمکعب برسد.

    این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته حجم آب ورودی به سد‌های استان تهران بالغ بر یک میلیارد و 726 میلیون متر مکعب بوده است که بیش از 560 میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

    براساس آخرین بررسی‌ها میزان بارندگی‌های استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون به 256 میلیمتر رسیده است که در مقایسه با سال آبی گذشته 21 درصد کاهش پیدا کرده است.

    از طرفی کاهش بارندگی‌ها در سال آبی 96-97 باعث شد که حجم آب ورودی به سد‌های پنجگانه استان تهران از جمله کرج، لتیان، طالقان، لار و ماملو در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با کاهش 32 درصدی روبرو بوده است.

    لازم به ذکر است که ذخیره فعلی سد‌های پنجگانه استان رقم 642 میلیون مترمکعب را نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 25 درصدی روبرو بوده است.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که ذخیره فعلی سد‌های استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 210 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

    در میان پنج سد اصلی تامین کننده آب استان تهران سد کرج حال و روز بهتری دارد به طوری که در حال حاضر 79 درصد از این سد پر است و حجم ذخیره آن نیز به 144 میلیون مترمکعب رسیده است که در مقایسه با سال گذشته با کاهش 6 درصدی روبرو بوده است.

    در مقابل سد لار با کاهش 61 درصدی حجم ذخیره آب نسبت به سال گذشته حال و روز خوبی ندارد در حال حاضر 95 درصد از این سد خالی است.

    لازم به ذکر است که حجم فعلی سد لار به 43 میلیون مترمکعب رسیده است که در مقایسه با سال گذشته 68 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو