مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

هیچ قانون منضبطی مبنی بر سرمایه گذاری افراد خارجی در حوزه مسکن وجود ندارد

عصر ساختمان- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: این مساله مهمی است که بتوانیم مالکیت افراد خارجی و سرمایه گذاری آنان در بخش مسکن را به نقطه مشخصی برسانیم؛ چراکه هیچ قانون منضبطی در حال حاضر مبنی بر سرمایه گذاری افراد خارجی در ایران در حوزه مسکن وجود ندارد.

هیچ قانون منضبطی مبنی بر سرمایه گذاری افراد خارجی در حوزه مسکن وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی  با بیان اینکه اعطای تسهیلات 300 میلیونی وام مسکن در کاهش قیمت مسکن تاثیری نخواهد داشت، گفت:  در حال حاضر بازار مسکن در یک شوک تورمی به سر می برد و من اعتقادم بر این است که در شرایط فعلی باید شرایط و بازار مسکن را در بخش خصوصی فعال کرده و مورد توجه قرار داد.

    نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در شرایط فعلی هیچ راهکاری به جز تزریق امنیت و ارامش به بازار مسکن نمی تواند التهاب این بازار را کاهش دهد و در این زمینه حمایت از مواد اولیه در حوزه مسکن و تعدیل در بخش مالیات می تواند بخشی از ارامش را در این عرصه تامین کند.

    ضرورت تعیین تکلیف حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش مسکن

    وی همچنین به حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش مسکن نیز اشاره کرد و افزود: این مساله مهمی است که بتوانیم مالکیت افراد خارجی و سرمایه گذاری آنان در بخش مسکن را به نقطه مشخصی برسانیم و در واقع این مقوله را به نوعی تعیین تکلیف کنیم؛ چراکه هیچ قانون منضبطی در حال حاضر مبنی بر سرمایه گذاری افراد خارجی در ایران در حوزه مسکن وجود ندارد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: در حال حاضر که بازار سکه، ارز و بورس رقم های نجومی را طی می کند، و به نوعی بازار سوداگری در این عرصه به راه افتاده، طبق بررسی های من بازار مسکن تنها 40 درصد رشد داشته که رقم قابل توجهی هم نیست.

    شناسایی خانه های خالی؛ طرحی که سرانجامی ندارد

    آقاپور در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا تعیین تکلیف خانه های خالی و شناسایی این منازل می تواند در تعدیل بازارموثر باشد، گفت:  این مورد هم به اعتقاد من راهکار مناسبی نیست، چون فرد می تواند به راحتی وسایل منزل خود و یا یکی از اقوام را در منزل مورد نظر قرار دهد و اذعان کند که این منزل خالی نیست که در این صورت هم نمی توان ادعای او را تکذیب کرد.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: تا وقتی اجاره بندی ها به صورت سیستماتیک ثبت نمی شود و فرد می تواند همزمان چند اجاره نامه مختلف برای یه منزل درست کند، طرح تعیین تکلیف خانه های خالی ظرف یک ماه نمی تواند راهکار مناسبی برای تعدیل قیمت مسکن باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار