مدیران خودروعصر اعتبار

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران:

برنامه پنج‌ساله سوم شهر تهران کارآمدتر از برنامه‌های پیشین است

عصر ساختمان- معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران با تأکید بر تدوین مشارکتی برنامه پنج ساله سوم شهر تهران، گفت: این برنامه عملیاتی‌تر و برای توسعه شهری معنادارتر از برنامه‌های قبلی نوشته شده است.

برنامه پنج‌ساله سوم شهر تهران کارآمدتر از برنامه‌های پیشین است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، حجت‌الله میرزایی با اشاره به اینکه برنامه پنج‌ساله سوم شهر تهران، روز سه‌شنبه به اعضای شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می‌شود، اظهار کرد: در طول یک سال فرآیند جمع‌آوری اطلاعات، فرآوری و تحلیل وضع موجود و تدوین احکام برنامه، از نظرات حدود 600 نفر از نخبگان مدیریتی، اقتصادی و شهری استفاده شده تا این برنامه، به صورت کامل، مشارکتی تنظیم شده باشد.

    وی با اشاره به روند تدوین این برنامه در شهرداری تهران گفت: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری، از اواخر تابستان پارسال عهده‌دار مسئولیت تدوین این برنامه شد که بر همین اساس، کارگروه‌های تخصصی با حضور 600 نفر از خبرگان، نخبگان و اساتید دانشگاه تشکیل شد تا ابتدا به مسئله‌یابی و تببین راه‌حل‌ها پرداخته و سپس وارد تدوین برنامه شویم.

    معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با اشاره به اینکه در روند تدوین برنامه، توجه جدی به نظرات ذی‌نفعان اجتماعی شده است، تاکید کرد: در همین راستا، کمیته‌ای با عنوان ذی‌نفعان در ستاد تدوین برنامه تشکیل شد تا نمایندگان اصناف مختلف، هنرمندان، اصحاب رسانه و اقشار گوناگون حضور داشته و نظرات خود را بیان کنند.

    به گفته میرزایی، احکام مختلف برنامه سوم از نظرات همین کارشناسان و ذی‌نفعان استخراج شده و آنچه که پیش‌از این هم در خصوص مشارکتی‌بودن روند تدوین برنامه گفته شده بود، به طور عملی محقق شده است.

    وی همچنین به مشارکت مشاوران و کارشناسان شورای شهر تهران در روند تدوین برنامه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در این خصوص انجام شد، حضور کارشناسان کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی شورای شهر در جلسات تدوین برنامه بود و علاوه بر آن، رئیس شورای شهر نیز در جلسات ستاد عالی تدوین برنامه که با حضور شهردار و تمامی معاونان شهردار برگزار شد نیز حضور داشت و نظرات تخصصی خوبی را ارائه کرده است.

    معاون شهردار تهران در ادامه، از نهایی‌شدن برنامه و ارائه آن به جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر خبر داد و گفت: این برنامه در 91 حکم پیشنهادی در 11 فصل به همراه یک پیوست طرح و پروژه‌های قابل اجرا تا سال 1402 در شهرداری تهران، به شورای شهر ارائه می‌شود که در صورت تصویب نهایی، مبنای عمل شهرداری در سال‌های پیش رو خواهد بود.

    میرزایی با تاکید بر این که شهر تهران به عنوان پایتخت ایران با چالش‌های متعددی مواجه است، تاکید کرد: جایگاه تهران به لحاظ شاخص‌های جهانی، وضعیت مناسبی نیست و زیست‌پذیری تهران باید ارتقاء پیدا کند که بر همین اساس، برنامه سوم، با تاکید بر شعار «شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر» طراحی و تدوین شده است.

    معاون شهردار تهران، ادامه داد: یکی از چالش‌های پیش رو، موضوع شرایط اقتصادی است که تاثیر زیادی بر زیست‌پذیری دارد، برای همین هم، جذب سرمایه‌گذاری، ارتقای درآمدهای پایدار و جلب مشارکت شهروندان در تمامی امور اداره شهر، مورد تاکید برنامه قرار دارد.

    وی در پایان تصریح کرد که همچنان از نظرات منتقدان در نقد برنامه تدوین شده استقبال می‌کنیم و آماده همکاری گسترده با نخبگان و فعالان حوزه مدیریت شهری برای ارتقای این برنامه در جریان تصویب آن در شورای اسلامی شهر تهران هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار