مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی هستند

عصر ساختمان- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۵۰ درصد مدارس کشور را خیران ساخته‌اند، گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در مراسم بهره‌برداری از 110 مدرسه بنیاد برکت اظهار داشت: در مهر امسال 8 هزار کلاس توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس احداث شده است.

    وی ادامه داد: در سال 96، 50 درصد مدارس کشور را خیران ساخته‌اند و در سال جاری نیز این مقدار بیش از 50 درصد بوده و 4 هزار کلاس درس توسط خیران ساخته شده است.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با مقایسه فضای آموزشی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز یک و نیم متر مربع بوده و در حال حاضر این میزان به 5.2 مترمربع رسیده است، البته با تمام تلاش‌های انجام شده، از استاندارد جهانی که 8.4 مترمربع است، عقب هستیم.

    رخشانی مهر با بیان اینکه 11 استان کشور زیر خط میانگین سرانه آموزشی هستند، گفت: این میزان در استان سیستان و بلوچستان و البرز زیر 3.5 مترمربع است.

    وی با بیان اینکه حدود 30 درصد مدارس کشور تخریبی و نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند، گفت: در سال 82، 70 درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی بودند که پس از اجرای برنامه های چهارم و پنجم توسعه این میزان تغییر کرده و به 70 درصد مدارس مقاوم و 30 درصد نیازمند بازسازی تبدیل شد.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه میانگین عمر پروژه‌های آموزشی 40 سال است، گفت: اکثر پروژه‌های قبل از سال 68 نیاز به بازسازی دارند، اما پروژه‌های اجرایی شده توسط بنیاد برکت براساس آخرین دستورالعمل‌های معماری ساخته شده و به مسائل کیفی توجه می‌شود و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده میانگین عمر ساختمان‌های مدارس را به 70 سال برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار