مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش نرخ ارز جنس سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های تجدیدپذیر را تغییر داد

عصر ساختمان- معاون وزیر نیرو با بیان اینکه ظرفیت هر واحد نیروگاهی کاهش پیدا کرده است گفت:افزایش نرخ ارز باعث شده تا جنس توسعه و سرمایه‌گذاری در نیروگاههای تجدیدپذیر از سرمایه‌گذاری‌های خارجی و مقیاس متوسط به سمت سرمایه‌های داخلی با مقیاس‌های کوچک‌تر و پراکنده‌تر تغییر کند.

افزایش نرخ ارز جنس سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های تجدیدپذیر را تغییر داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، سیدمحمد صادق‌زاده با تاکید بر اینکه توسعه تجدیدپذیرها در کشور ما متوقف و یا کند نشده است، گفت: افزایش ناگهانی نرخ ارز همراه با تحریم‌های ناعادلانه علیه کشور موجب شده است تا جنس توسعه و سرمایه‌گذاری در حوزه تجدیدپذیرها از سرمایه‌های گذاری‌های عمدتا خارجی و مقیاس متوسط به سمت سرمایه‌های داخلی با مقیاس‌های کوچک‌تر، پراکنده‌تر و با تعداد بیشتر تغییر کند.

    وی با تاکید بر اینکه صنعت برق نیز همچون سایر صنایع از نوسانات ناگهانی بازار ارز آسیب می‌پذیرد، گفت: افزایش ناگهانی نرخ ارز همراه با تحریم‌های ناعادلانه علیه کشور موجب شده است تا سرمایه‌گذاری در حوزه تجدیدپذیرها نیز دچار دگرگونی شود.

    وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در حوزه تجدیدپذیرها متوقف نشده است، بلکه دگرگون شده و نوع سرمایه‌گذاری آن تغییر کرده است. ما پیش از این تعداد قابل توجهی سرمایه‌گذاری خارجی داشته‌ایم که با آوردن سرمایه و مهم‌تر از آن آوردن فناوری و تجربه احداث و بهره‌برداری نیروگاه‌های تجدیدپذیر به کشور ما کمک شایانی را در این بخش کرده‌اند.

    رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی عمدتا سرمایه‌های سرگردان داخلی در حوزه تجدیدپذیرهای کشور فعال شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ورود سرمایه خارجی به این بخش محدودتر شده و عمدتا سرمایه‌های ایرانی به کار گرفته شده است.

    صادق‌‌زاده یادآور شد: در دو سال گذشته، دانش نصب و بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها به همراه فناوری آن به کشور منتقل شده است و هم اکنون 11 خط تولید تجهیزات نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور در حال فعالیت هستند که با توجه به تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، بهره‌وری آن‌ها نیز به شدت افزایش پیدا کرده و مشتریان آن‌ها بسیار بیشتر شده است.

    معاون وزیر نیرو تصریح کرد: امروزه تعداد نیروگاه‌هایی که در کشور ما نصب می‌شود نسبت به دو سال گذشته افزایش پیدا کرده است، اما از نظر ظرفیت هر واحد نیروگاهی کاهش پیدا کرده است، بدین ترتیب با استفاده از سرمایه‌های داخلی نیروگاه‌های متعددی با ظرفیت‌های کوچک‌تر و پراکنده‌تر را شاهد هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه توسعه تجدیدپذیرها در کشور ما متوقف و یا کند نشده است، گفت: افزایش ناگهانی نرخ ارز همراه با تحریم‌های ناعادلانه علیه کشور موجب شده است تا جنس توسعه و سرمایه‌گذاری در حوزه تجدیدپذیرها از سرمایه‌گذاری‌های عمدتا خارجی و مقیاس متوسط به سمت سرمایه‌های داخلی با مقیاس‌های کوچک‌تر، پراکنده‌تر و با تعداد بیشتر تغییر کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار