مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک مسکن:

مانده صندوق پس‌انداز یکم مسکن کاهش یافت

عصر ساختمان- مدیرعامل بانک مسکن از کاهش مانده پس‌انداز مسکن یکم خبر داد و گفت: به دلیل مسائل اقتصادی به نظر می‌رسد کسانیکه امتیاز را کسب کرده‌اند در حال خروج مازاد منابع خود از حساب هستند. احتمالا اقداماتی را برای حفظ ارزش پول خود انجام می‌دهند.

مانده صندوق پس‌انداز یکم مسکن کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، ابوالقاسم رحیمی انارکی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار عملکرد بانک مسکن، اظهار کرد: بر خلاف آن چیزی که فکر می‌شود در حوزه پرداخت تسهیلات مشکلاتی به وجود نیامده و استقبال مردم کم نشده است،‌ از سوی دیگر بر اساس آمار بانک مرکزی قیمت واحدهای مسکونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 74 درصد افزایش یافته است.

    وی با بیان این‌که بر اساس این آمار سطح معاملات کاهش یافته است، ادامه داد: خوشبختانه در بانک مسکن آمار عملکرد نسبت به شش ماه سال گذشته حاکی از آن است که در حوزه تعدادی بیش از 54 درصد افزایش پرداخت تسهیلات را داریم.

    وی تصریح کرد:‌ از لحاظ مبلغی نیز 58 درصد افزایش را در نیمه نخست امسال شاهد هستیم.

    وی افزود: بر اساس آخرین امار صندوق پس‌انداز یکم  در هفته گذشته حدود 1200 فقره تسهیلات پرداخت  شده است. این مسئله نشان می‌دهند روند استفاده از تسهیلات مسکن خوب است.

    مدیرعامل بانک مسکن اظهار کرد: خوشبختانه هنوز از سوی مردم عکس‌العملی ندیده‌ایم و محصولات بانک کماکان کار خودش را انجام می‌دهد.

    رحیمی‌انارکی بیان کرد: ممکن است مقداری از ناحیه کلانشهرها فشار استفاده به طرف شهرهای میان جمعیتی کشیده شود، به هر حال مکانیسم‌ها همچنان کار خودش را انجام می‌دهد.

    وی با یادآوری این‌که روزانه 700 تا 800 فقره افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز یکم انجام می‌شود، اظهار کرد: تنها اتفاقی که در این صندوق افتاده آن بوده که طی یکماه گذشته کاهش مانده را داشته‌ایم.

    وی با بیان این‌که حدود 360 هزار حساب زنده در این صندوق داریم، افزود: به دلیل مسائل اقتصادی به نظر می‌رسد کسانیکه امتیاز را کسب کرده‌اند در حال خروج مازاد منابع خود از حساب هستند. احتمالا اقداماتی را برای حفظ ارزش پول خود انجام می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار