مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس:

دولت بجای گرانی ۱۲۰ درصدی، عرصه مسکن مهر را به متقاضیان واگذار کند

عصر ساختمان- نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس با بیان این‌که شرکت عمران پردیس حدود ۴.۵ میلیون تومان اضافه‌تر از ارقام اعلام شده از متقاضیان مطالبه کرده است، گفت: اگر خود متقاضیان واحدهای مسکن مهر را می‌ساختند علاوه بر تسریع ساخت و ساز هزینه‌ها بسیار کمتر می‌شد.

دولت بجای گرانی ۱۲۰ درصدی، عرصه مسکن مهر را به متقاضیان واگذار کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، قدیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این‌که قیمت نهایی فاز 11 مسکن مهر پردیس به ظاهر اعلام شده است، افزود: در حالی آورده اعلام شده برای متقاضیان این فاز 20 میلیون تومان بود که هم‌اکنون به 37.5 میلیون تومان افزایش یافته است، در واقع افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر حدود 17 میلیون تومان بوده که آن هم تنها در آورده نقدی است چراکه 5 میلیون تومان هم به تسهیلات افزوده شده است یعنی عملا 22.5 میلیون تومان از متقاضیان اضافه تر دریافت خواهد شد.

    وی با بیان این‌که شرکت عمران همواره اعلام می‌کند مبالغ پرداختی متقاضیان علی‌الحساب است، تصریح کرد:‌ اما علی‌الحساب حداکثر 10 تا 15 درصد به قیمت‌ها افزوده می‌شود  نه 120 درصد.

    وی یادآور شد: از سوی دیگر از متریال ساخت  هم کم شده است، به‌عنوان مثال در فاز 8 واحدها باید با پکیچ، رادیاتور، کولر و یک متر کابینت به متقاضیان تحویل شود اما این‌ها را از واحدها حذف کرده‌اند، با این کار حداقل 6 میلیون تومان هزینه به متقاضیان تحمیل می‌شود.

    نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس با اشاره به این‌که یکی دیگر از اقداماتی که منجر به تحمیل هزینه به متقاضیان شده محاسبه سود دوران مشارکت است، گفت: متقاضیان هیچ دخل و تصرفی در دوران مشارکت نداشته‌اند، اگر به موقع از آورده متقاضیان استفاده می‌شد در زمان مقرر ساخت واحدها به اتمام می‌رسید و سود دوره مشارکت را نباید متقاضیان پرداخت نکنند.

    قدیری با بیان این‌که متقاضیان هیچ قرارداد قطعی ندارند و شماری از آنها حتی انتخاب واحد نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: در فاز 8 بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر همچنان در مرحله فونداسیون مانده‌اند و هیچ کاری برای تکمیل این واحدها انجام نشده است.

    وی خسارت روحی روانی به خانواده‌ها، اختلافات خانوادگی و پرداخت میلیونی اجاره‌بها را از دیگر تبعات خلف وعده در تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر برای متقاضیان دانست و گفت: چند وقتی است که عمرانی‌ها ساز گرانی فاز 8 مسکن مهر پردیس را کوک کرده‌اند و مردم را همچنان در بلاتکلیفی نگه داشته‌اند.

    وی همچنین با اشاره به این‌که شرکت عمران  تقریبا 16.7 میلیون تومان بابت آماده سازی و زیرساخت‌ها از متقاضیان دریافت کرده‌ است،‌ گفت:  اگر همین زمین را خود متقاضیان می‌ساختند هزینه‌ها به مراتب کمتر می‌شد، از شرکت عمران می‌خواهیم در برابر افزایش 120 درصدی قیمت  عرصه واحدهای مسکن مهر را به متقاضیان در راستای جلوگیری از نارضایتی واگذار کند.

    وی با یادآوری این‌که قبلا شرکت عمران به متقاضیان اعلام کرده بود که 24.5 میلیون تومان واریز کنند تا به این ترتیب نقدینگی به 90 درصد برسد و برای انتخاب واحد دعوت شوید، افزود: پس از پرداخت مبلغ مورد نظر شرکت عمران (24.5 میلیون تومان) گفتند که این رقم 70 درصد نقدینگی است.

    وی ادامه داد: حال فرض کنیم که 25 میلیون و 400 هزار تومان 70 درصد آورده متقاضیان شود، 30 درصد باقیمانده رقمی معادل 7.6 میلیون تومان می‌شود و در مجموع متقاضی باید حدود 33 میلیون تومان برای واحدهای مسکن مهر فاز 11 پرداخت کند، این در حالی است که شرکت عمران  37.5 میلیون تومان یعنی 4.5 میلیون تومان خارج از ارقام اعلام شده از مردم مطالبه می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار