مدیران خودروعصر اعتبار

نگرانی مستاجران درآستانه فصل اجاره بها | نرخ اجاره در برخی محله‌ها

عصر ساختمان- فصل اجاره بها کمتر از دو ماه دیگر آغاز می‌شود و مستاجران از هم اکنون نگران افزایش قیمت‌ها از سوی مالکان هستند.

نگرانی مستاجران درآستانه فصل اجاره بها | نرخ اجاره در برخی محله‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از همشهری، کمتر از دوماه دیگر، فصل نقل و انتقالات آغاز می‌شود و مستاجران برای یافتن خانه مناسب به بنگاه‌های مختلف سر می زنند تا آپارتمانی با قیمت مناسب پیدا کنند اما شواهد بازار نشان می‌دهد که امسال هم مانند سال‌های گذشته، اجاره بها با رقم‌های بیشتری تعیین می‌شود و با وجود ثبات و حتی کاهش قیمت مسکن، اجاره بها روند افزایشی خود را ادامه می‌دهد.

    هرچند که روند افزایشی اجاره بها نسبت به سال‌هایی که مسکن در اوج قیمت بود، کمتر است اما بازهم پرداخت رقم‌های سنگین اجاره برای اغلب مستاجران دشوار بوده و آنها مجبورند هر ساله رقم بیشتری را نسبت به سال قبل بپردازند.

    براین اساس، اجاره بها در برخی محله‌های شهر تهران بیش از یک میلیون تومان برای هرمترمربع تعیین می شود در حالی که آپارتمان‌ها امکانات خاصی ندارند ضمن آنکه اجاره بها در محله های متوسط و رو به پایین هم کمی پایین تر از این رقم تعیین می‌شود.

    گزارش میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد اجاره بها در برخی محله های تهران کوچه به کوچه و خیابان به خیابان متفاوت است به طوری که در یک خیابان نرخ‌ها کمتر از متری یک میلیون تومان و در خیابان بعدی بالاتر از این رقم تعیین می‌شود.

    بنابراین با نزدیک شدن به فصل اجاره بها، بازهم مستاجران این نگرانی را دارند که صاحبخانه ها با گرانی اجاره بها مشکلات بیشتری را پیش روی آنها بگذارند. موضوعی که هرساله اتفاق می افتد و اغلب صاحبخانه حداقل 20 درصد به اجاره بهای سال گذشته می‌افزایند.

    اجاره بها در برخی محله‌های تهران
    براساس گزارش میدانی خبرنگار ما، در پیامبرشرقی - خیابان شهاب واحدی 55 متری، فول امکانات با عمر 12ساله 57 میلیون تومان و در پونک - بلوار کمالی واحدی 55 متر یک خوابه، طبقه 4 با شرایط 10 میلیون تومان رهن و ماهی یک میلیون تومان اجاره داده می شود.

    آپارتمان دیگری با همین متراژ در اتوبان شهید محلاتی با پارکینگ طبقه اول 12 میلیون تومان رهن و 600 هزار تومان ماهیانه، اجاره داده می شود و در نازی آباد هزاردستگاه برای واحدی 52 متری و تکواحدی 48 میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است.

    همچنین در دیباجی جنوبی واحدی 55 متری با 15 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 500 هزار تومان ماهانه، اجاره داه می شود و واحد دیگری با متراژ 52 متر طبقه اول با پارکینگ و انباری با 12 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 250 هزار تومان در هرماه، به اجاره می‌رسد.

    براین اساس، واحدی 65 متری در پونک - طالقانی، طبقه دوم با پارکینگ و انباری، بازسازی شده 60 میلیون تومان رهن داده می شود و واحد دیگری با همین متراژ یکخوابه طبقه سوم با پارکینگ و انباری، با شرایط 40 میلیون تومان رهن و 400 هزار تومان ماهیانه به اجاره می رسد.

    همچنین واحد دیگری در پونک - عدل با مساحت 65 متر و یکخوابه 55 میلیون تومان رهن داد می شود و در شریعتی شمال خواجه عبداله برای واحدی 70متری و یکخوابه با امکانات 15 میلیون تومان رهن و 2 میلیون تومان اجاره دریافت می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان ( http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی