مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد

رصد آنلاین وضعیت بافت های فرسوده با راه اندازی «پیشخوان توسعه محله ای»

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از راه اندازی «پیشخوان توسعه محله ای» با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری خبر داد.

رصد آنلاین وضعیت بافت های فرسوده با راه اندازی «پیشخوان توسعه محله ای»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، کاوه حاجی علی اکبری با بیان این که بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران با مسائل متعدد اجتماعی، اقتصادی، کالبدی، فعالیتی و زیست محیطی مواجه هستند که در شکل‌گیری و تداوم شرایط نابسامان آن‌ها مؤثر بوده، خاطر نشان کرد: پرداخت صرف به جنبه‌های کالبدی در فرآیند نوسازی، نمی‌تواند پاسخگوی مسائل مذکور باشد.
    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر این که اقدامات بازآفرینی و نوسازی در بافت‌های فرسوده شهر می‌بایست جامع بوده و در راستای چشم انداز و اهداف مشخص و در چارچوب برنامه، با گذر از ابعاد کالبدی، توسعه همه‌جانبه آن‌ها را مدنظر قرار دهد، اظهار داشت: این امر محور اصلی رویکرد سازمان نوسازی شهر تهران است که در قالب برنامه توسعه محله‌ای و اقدامات اجرایی ذیل آن پی‌گیری می‌شود.
    علی اکبری تصریح کرد: توسعه محله‌ای به مجموعه‌ای از اقدامات اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و محیطی اطلاق می‌شود که از طریق برنامه‌ریزی مشارکتی با همه دخیلان تعریف و با همکاری آنان اجرا و سبب ارتقاء کیفیت زندگی ساکنین در محلات شهر می‌شود.
    وی افزود: توسعه محله‌ای، مبتنی بر رویکردهای متأخر برنامه‌‌ریزی و جریان‌ بازآفرینی شهری بوده و در تدوین برنامه 5 ساله سوم شهرداری نیز به عنوان یکی از سطوح اصلی توسعه مطرح شده است تا با ارتقا زیست‌پذیری محلات، توسعه متوازن و مطلوبی برای همه محلات شهر تهران رقم بخورد.
    علی اکبری از راه اندازی سامانه "پیشخوان توسعه محله‌ای" خبر داد و در این باره خاطر نشان کرد: با عنایت به ضرورت توجه به ابعاد، معیارها، سنجه‌ها و استانداردهای ملاک عمل و اهمیت ارزیابی مداوم شاخص‌های توسعه محلات و برنامه‌ریزی برای ارتقا کیفیت‌های زیستی، سازمان نوسازی شهر تهران، سامانه "پیشخوان توسعه محله‌ای" را با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری راه اندازی کرده‌است تا با رصد آنلاین وضعیت محلات در حوزه‌های مختلف، و اعمال تبعیض مثبت به نفع محلات کم‌برخودار، در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی عادلانه و نیز پی‌گیری اقدامات اجرایی مؤثر، کیفیت زندگی و رضایتمندی ساکنان این محلات افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار