مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تزریق ۸۰ میلیارد تومان به راه آهن میانه- اردبیل

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با پرداخت ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از رقم کلی ۷۵۰ میلیارد تومان فاینانس داخلی اختصاص داده شده به راه‌آهن میانه- اردبیل، روند احداث این خط ریلی سرعت می‌گیرد.

تزریق ۸۰ میلیارد تومان به راه آهن میانه- اردبیل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی اظهار کرد:  استفاده از تسهیلات مالی داخلی به منظور تامین بخشی از نیاز مالی راه‌آهن میانه- اردبیل در چارچوب آیین‌نامه اجرایی "ماده واحده قانون اصلاح ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت" در خرداد ماه سالجاری  صورت گرفت و بانک ملی به عنوان فاینانسور این پروژه انتخاب شد.

    وی رقم فاینانس را 750 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مقرر شد این رقم طی سه سال و هر سال 250 میلیارد تومان  به پروژه اختصاص یابد که در حال حاضر 80 میلیارد تومان از تخصیص امسال انجام شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت‌بندی را شرط اصلی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای عملیات دانست و گفت:‌ با اولویت‌‌بندی عملیات اجرایی در قطعات مختلف، نقاط بحرانی شناسایی می‌شود و تمرکز بیشتری برای رفع این نقاط انجام می‌گیرد.

    خادمی تاکید کرد: شناخت مسائل فنی، یافتن راهکارهای مواجه با مشکلات احتمالی و بررسی مجدد نقشه‌ها و مطالعات از عواملی است که در بهینه کردن پروژه بسیار موثر است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به کوهستانی بودن مسیر، حجم عملیات اجرایی این خط ریلی را بسیار گسترده اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور تکمیل راه‌آهن میانه- اردبیل حدود  35 هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد و کابل، حدود 220 هزار تن سیمان و... مورد نیاز است.

    وی کوهستانی بودن منطقه را از عوامل طولانی شدن پروژه عنوان و اضافه کرد:‌ در این خط ریلی بیش از  62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، 4 کیلومتر پل دره ای بزرگ ، 3 کیلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالری به طول حدود 4 کیلومتر  اجرا می‌شود.

    معاون وزیر راه وشهرسازی  همچنین در خصوص نحوه تخصیص این اعتبار توضیح داد و گفت: بخشی از این  اعتبار صرف خرید مصالح مورد نیاز پروژه می‌شود و با در نظر گرفتن 120 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و مشاوران، بخشی نیز برای پرداخت مطالبات هزینه  خواهد شد.

    خادمی پیشرفت فیزیکی زیرسازی را 69 درصد اعلام کرد و ادامه داد:‌ تاکنون 80 درصد از عملیات خاکی انجام شده و حدود 12 کیلومتر از  لاینینگ تونل‌ها  باقی مانده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار