مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس تعاونی‌های کارکنان مسکن:

ورود تعاونی‌ها به بافت‌های فرسوده می‌تواند مشکل گشا باشد

کاهش قیمت مسکن با حذف سوداگران

عصر ساختمان- خاک فرجی گفت: ورود تعاونی‌ها به بافت می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت بازار مسکن در کشور شود.

ورود تعاونی‌ها به بافت‌های فرسوده می‌تواند مشکل گشا باشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل خاک فرجی رئیس تعاونی‌های کارکنان مسکن با بیان اینکه ورود تعاونی‌ها به بافت‌های فرسوده می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت ساخت و ساز در این بخش باشد گفت: در صورتی که شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی با ورود تعاونی‌ها به بافت‌های فرسوده موافقت کند می‌توانیم در مدت زمان کوتاهی این حوزه را سازماندهی کنیم.

    وی با اشاره به اینکه نباید در بخش بافت‌های فرسوده دولت به تنهایی ورود کند ،گفت: تعاونی‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده یک برنامه جامع و مدونی دارند که می‌توانند در مدت زمان کوتاهی به 10 تا 25 درصد از اهداف خود در این بخش برسند.

    خاک فرجی ادامه داد: تعاونی‌ها با ایجاد پایگاه‌هایی در مساجد، شوراهای محلی و همچنین با مشارکت مردم می‌تواند خانه‌هایی نو در مناطق هدف بسازد.

    رئیس تعاونی‌های کارکنان مسکن به ورود تعاونی‌ها در مناطق زلزله زده طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: ورود تعاونی‌ها به این مناطق و مشارکت و همکاری مردم باعث شد که این فاجعه انسانی در مدت زمان کوتاهی تبدیل به یک منطقه آباد شود.

    وی با بیان اینکه اگر نوسازی بافت‌های فرسوده در  مدت زمان کوتاهی اجرایی نشود ممکن است با رخ دادن یک زلزله کوچک فاجعه انسانی بسیار بدی رقم بخورد،افزود: دولت باید هر چه سریعتر اقدامات لازم را در این بخش انجام دهد.

    خاک فرجی درباره وضعیت بازار مسکن نیز گفت: متأسفانه سوداگری در بخش مسکن گریبان ما را گرفته و همین موضوع باعث شده که وضعیت بازار مسکن به هم بریزد.

    رئیس تعاونی‌های کارکنان مسکن اظهار کرد: دولت زمین پاک و سالم در اختیار دارد بنابراین باید با قیمت کارشناسی شده بتواند یک معادله برد برد برای مردم رقم بزند.

    وی توضیح داد: اگر سوداگری‌ها و سیاست‌های منفعت طلبانه در حوزه مسکن حذف شود به طور قطع  شاهد کاهش قیمت تمام شده مسکن و همچنین رونق ساخت و ساز خواهیم بود.

    خاک فرجی به دریافت هزینه‌های اضافی در حوزه ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این بخش شاهد دریافت هزینه‌هایی از سوی شهرداری، نظام مهندسی، سازمان استاندارد و تشکل‌های مختلف هستیم که همین موضوع  خود باعث کاهش انگیزه سازندگان برای ساخت مسکن می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار