مدیران خودروعصر اعتبار

چهار روستای فارس جابه جا می‌شود

عصر ساختمان- ‌معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس با اشاره به جابه‌جایی قطعی چهار روستا در استان به دلیل پدیده فرونشست، خاطرنشان کرد: محدودیت تامین زمین مناسب و اعتبارات موجب شده تا جابه‌جایی این چهار روستاها همچنان در دستور کار باشد.

چهار روستای فارس جابه جا می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مصطفی هاشمی شنبه 14 مهر در یک کنفرانس خبری که به مناسب روز روستا برگزار شد، بیان کرد: روستاهای کوه سفید داراب، دیندارلوی فسا، مشایخ ممسنی و ملیان سپیدان روستاهایی هستند که در سال‌های اخیر با پدیده فرونشست مواجه شده‌اند.

    وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای تامین زمین جابه‌جایی ساکنیم روستای کوه سفید داراب افزود: زمینی به مساحت 10 هکتار برای جابه‌جایی این روستا آماده شده اما بعضی از ساکنین خود تمایلی به جابه‌جایی ندارند.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس اعلام کرد که در صورت جابه‌جایی روستا بنیاد مسکن در منطقه جدید شروع به تامین زیر ساخت‌ها خواهد کرد.

    هاشمی همچنین در خصوص تغییر موقعیت مکانی روستای مشایخ ممسنی نیز گفت: زمینی به وسعت هفت هکتار در منطقه پیشنهاد شده است. محل جدید در تعارض با برخی ادارات از جمله اداره منابع طبیعی است که در حال رایزنی و تفاهم برای انتقال روستا به مکان جدید هستیم.

    وی اضافه کرد: همچنین برای انتقال و جابه‌جایی روستای دیندارلو در شهرستان فسا اقدامات اولیه انجام شده است. در این روستا اراضی جدید و اطراف روستا مالکیت شخصی دارد هنوز زمین مناسبی در این منطقه انتخاب نشده است، لازم است مالکان و اهالی روستا همراهی و مشارکت بیشتری برای انتخاب زمین و جابه‌جایی روستا داشته باشند، این روستا به علت فرونشست زمین خطرات بالقوه فراوان دارد، فرونشست به اکثر زیر ساخت‌های این روستا خسارت وارد کرده است و سلامت ساکنان را نیز تهدید می‌کند.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس یادآور شد: روستای ملیان در بخش بیضای شهرستان سپیدان نیاز به جابه‌جایی دارد، بخشی از این روستا در دل منطقه میراثی و کهن قرار دارد. میراث فرهنگی برای جلوگیری از بروز خسارت به آثار کهن و میراثی این روستا موضوع جابه‌جایی آن را پیشنهاد کرده اما هنوز اعتبار خاصی برای این انتقال مصوب نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار