مدیران خودروعصر اعتبار

مطهری:

بلندمرتبه‌سازی سکونت در تهران را سخت کرده است

لزوم ممانعت قاطعانه دولت با تراکم‌فروشی

عصر ساختمان:نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر برخورد قاطعانه دولت جهت ممنوعیت بلندمرتبه‌سازی در پایتخت، گفت: بلند مرتبه‌سازی بی‌حساب سکونت در تهران را سخت کرده است.

بلندمرتبه‌سازی سکونت در تهران را سخت کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خانه‌ملت، علی مطهری در خصوص وضعیت بلندمرتبه‌سازی در پایتخت و در واکنش به ابلاغیه مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر ممنوع کردن بلندمرتبه سازی در تهران، گفت: برای جلوگیری از بلندمرتبه‌سازی در تهران نیاز به قانون جدید نیست، مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی در این خصوص باید اجرا شود.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کار شهرداری‌ها در طول بیست سال گذشته در خصوص بلند مرتبه سازی، اصولی و کارشناسی نبوده و تهران را متراکم و فشرده کرده است، به گونه‌ای که زندگی در تهران سخت و برخی مناطق آن غیرقابل سکونت شده است.

    وی افزود: در مقایسه‌ی تهران با شهرهای بزرگ کشورهای پیشرفته، کم‌‌تدبیری مدیریت شهری در پایتخت در سالهای بعد از انقلاب از نظر رعایت اصول شهرسازی مشخص است؛ نتیجه آن هم از بین رفتن آرامش مردم است. البته این موضوع نافی خدمات مؤثر برخی شهرداران خصوصا در چند سال اخیر نیست.

    مطهری با تاکید بر اینکه بلندمرتبه سازی در دنیا دارای ضوابطی است، گفت: طبق اصول کارشناسی شهری باید در برخی از مناطق شهر اجازه بلندمرتبه سازی داده شود که موجب خفگی و فشردگی شهر و ترافیک نشده و به اندازه کافی پارکینگ و فضای سبز وجود داشته باشد؛ ولی ما به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که تمام خیابانها و کوچه‌های شهر پر از خودرو شده و به ندرت جای پارک خودرو پیدا می‌شود. این، نتیجه آن است که مثلا در منطقه‌ای که ظرفیت 3 طبقه ساختمان دارد مجوز هفت یا پنج طبقه داده می‌شود و مجوز دو طبقه هم با پول خریداری می‌شود.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: پدیده بلندمرتبه سازی در کوچه‌ها و خیابان‌های کم عرض پایتخت آسیبی است که از نظر آلودگی هوا، آبرسانی و برق‌رسانی و تراکم جمعیت مشکل ایجاد کرده است.

    وی ادامه داد: در این خصوص اقدام شورای عالی شهرسازی و معماری با ابلاغیه ممنوع ساختن بلندمرتبه سازی در پایتخت، تاکنون تا حدی مناسب و موثر  بوده است و شاید نیاز به اصلاح ماده 5 قانون شهرسازی و معماری وجود داشته باشد. شهرداریها باید مجری طرح تفصیلی شهرها باشند و وزارت راه و شهرسازی نیز باید قدرت نظارت کافی داشته باشد.

    مطهری تاکید کرد: دولت باید به طور قاطع در برابر تخلفات ایستادگی کند. متاسفانه  شهرداری‌ها منابع مالی مشخصی ندارند و عوارض شهری هم کفاف کارشان را نمی دهد لذا با فروش تراکم به دنبال تامین منابع مالی هستند.

    عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه شهرداری‌ها از محل فروش تراکم کارهای عمرانی در سطح شهرها انجام می‌دهند اما با عدم رعایت ظرفیت مناطق برای ساختمان‌سازی زندگی را بر شهروندان سخت می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار