مدیران خودروعصر اعتبار

زلزله دست از سر مردم کشور آفتاب تابان بر نمی‌دارد

زلزله ۷.۳ ریشتری بامداد امروز جنوب ژاپن را لرزاند

عصر ساختمان:زلزله‌ای به قدرت ۷.۳ در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر بامداد امروز (شنبه) شهر «کوماموتو» (Kumamoto) در جنوب ژاپن را لرزاند.

زلزله ۷.۳ ریشتری بامداد امروز جنوب ژاپن را لرزاند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم؛ زلزله ژاپن همچنان قربانی می‌گیرد؛ بعد از زلزله روز گذشته که در ژاپن اتفاق افتاد و مرکز تحقیقات ژئوفیزیک آمریکا قدرت آنرا 6.5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر و محل آن را سواحل جزیره «وانواتو» در اقیانوس آرام تعیین کردند، دو زمین لرزه دیگر نیز به شدت 6.5 درجه درمقیاس ریشتر و 7 ریشتر شب گذشته مناطق وسیعی از جنوب غرب ژاپن را لرزاند.

    منابع رسمی در ژاپن کشته شدن 9 نفر را براثر این زمین لرزه تایید کردند و این دو زمین لرزه به ترتیب در ساعت 21:26 و 22:30 دقیقه شب در شرق شهر «کوماموتو» در جزیره «کیوشو» و در 10 کیلومتر عمق زمین روی داده بود اما زلزله ژاپن که گویا قرار نیست دست از سر مردم این کشور بردارد بامداد امروز(شنبه) باردیگر با قدرت 7.3 در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر جنوب این کشور را لرزاند.

    بر اساس گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، پس از این زمین‌لرزه،  10 مورد پس‌لرزه نیز این مناطق را تحت تاثیر خود قرار داده است.

    پیش از این سازمان هواشناسی ژاپن در رابطه با تاثیر این زمین‌لرزه‌ها بر تغییرات سطح دریا و احتمال وقوع «تسونامی» به مردم مناطق ساحلی ژاپن هشدار داده بودند اما بعد از گذشت 24 ساعت این هشدار را لغو کردند اما با توجه به زلزله بامداد امروز احتمال وقوع تسونامی شدت گرفته است.

    بر اساس گزارش رسانه‌های محلی زلزله بامداد امروز که در شهر «کوماموتو» در جنوب ژاپن رخ داده است تاکنون 13 تن جان باخته‌اند و بیش از 400 نفر در بیمارستان‌های محلی بستری شده‌ و تحت درمان قرار گرفتند.

    در همین رابطه بی‌بی‌‌سی گزارش داده است که یک روستا و یک بیمارستان در محل حادثه به دلیل احتمال وجود خطر تخلیه شدند.

    بنابر این گزارش هزاران نفر از مردم بعد از وقوع این زلزله به خیابان‌ها و پارک‌ها ریختند و همچنان بیرون از خانه‌ها به‌سر می‌برند.

    زلزله بامداد امروز که در منطقه «کوماموتو» رخ داد در ساعت 1:25 بامداد اتفاق افتاد و پس از آن چندین پس‌لرزه شهر را تکان داد.

    «یوشی‌هیده سوگا» رئیبس کابینه ژاپن در یک کنفرانس خبری اضطراری اوایل صبح روز شنبه گفت: بیش از 300 تماس با پلیس «کوماموتو» و 100 تماس در رابطه با زلزله نیز با پلیس «اوئیتا» در رابطه با کمک به مردم و گزارش‌های مردمی مبنی بر به‌دام افتادن افراد زیر آوار گرفته شده است.

    «سوگا» افزود: حداقل 860 نفر در زلزله پنجشنبه و 784 نفر نیز در زلزله امروز صبح «کوماموتو» زخمی شدند و بیش از 44 هزار نفر نیز مجبور شدند شب را در پناهگاه‌ها به صبح رسانند.

    به گفته وی آب و برق در این نواحی وصل شده است و هیچ ناهنجاری در نیروگاه هسته‌ای واقع در نزدیکی این شهر وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو