مدیران خودروعصر اعتبار

چهره زنانه افسریه را بشناسید

عصر ساختمان- نام افسریه احتمالا زیاد به گوشتان خورده است، محله‌ای اصیل و قدیمی در جنوب شرق تهران. به نوعی عده‌ای معتقدند این محدوده با نام افسریه آنقدر گره خورده است که می‌توان تمام جغرافیای اطراف اعم از مسعودیه و اسلام آباد را نیز جزو افسریه به حساب آورد.

چهره زنانه افسریه را بشناسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، وسعت افسریه به قدری است که بخشی از آن در دل منطقه 15 و بخشی دیگر در منطقه 14 جای گرفته است. افسریه‌ شاید زنانه‌ترین محله تهران و بلکه ایران باشد. از چه جهت؟ باید کمی به عقب برگردیم، دهه 40 شمسی. وثوق الدوله و اسدالله اعلم، در اقدامی عجیب زمین‌های منطقه را به افرادی کم درآمد واگذار کردند. عده‌ای می‌گویند پشت این اقدامات افسرالملوک فرزند وثوق الدوله بود، در واقع افسرالملوک بر آن شد زمین‌ها را در ابعادی 120 متری تقسیم کند و هر قسمت را به فردی بی‌بضاعت با قیمت بسیار کم فروخت. نام محله افسریه نیز از نام همین زن گرفته شد. درست یک سال بعد از انقلاب، یعنی در سال‌های 58 تا 60 خرید خانه در افسریه آنچنان اوج گرفت که این محدوده را بر سر زبان‌ها انداخت. حالا اگر به سایت دیوار مراجعه کنید، این محله یکی از بیشترین آگهی‌های خرید، رهن، اجاره و فروش را در میان مناطق مختلف از آن خود کرده است.

    معرفی یکی از قدیمی‌ترین عمارت‌های افسریه

    حالا  که کمی به تاریخ سفر کردیم، بهتر است نکته جالبی را در خصوص افسریه بدانید. سریال شهرزاد را احتمالا همه دیده‌اید. عمارت دیوان سالار را هم که به خاطر دارید؟ آنجا به  عمارت وثوق الدوله معروف است که در دل افسریه قرار گرفته است. البته به آن باغ سلیمانیه نیز می‌گفتند. این عمارت دو بار بازسازی شده، یک بار در همان دهه 40 و 50 شمسی و یک بار به یمن ساخت سریال شهرزاد. وثوق الدوله نخست وزیر ناصرالدین شاه بود و افسر نیز در این خانه به دنیا آمد، بزرگ شد و ازدواج کرد.

    خانه‌های کلنگی در افسریه

    افسریه هم بافت سنتی دارد و  هم بافت مدرن، یعنی در آن می‌توان خانه‌های کلنگی و آپارتمان‌های نوساز همزمان پیدا می‌شود. از سوی دیگر، این محدوده فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است. اگر به سایت دیوار مراجعه کنید و جست‌و‌جوی مناطق را در این سایت محدود کنید، خرید خانه در افسریه برایتان خیلی راحت می‌شود. به عنوان مثال در دیوار یک خانه دو طبقه‌ای با زیرزمین و انباری، تنها 450 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین در آگهی دیگری یک باب خانه به متراژ 200 متر مربع و رو به شمال، در این محدوده با قیمتی توافقی به فروش می‌رسد.

    باز هم اگر به دنبال نمونه مورد خرید خانه در افسریه هستید، در سایت دیوار یک ملک 3 طبقه‌ای با متراژ 120 متر مربع، به صورت دربست یک میلیارد و 100 هزار تومان آگهی شده است. به گفته فروشنده، این بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری یا حتی سکونت است.

    یک خانه کلنگی 200 متری دیگر در حوالی افسریه و بلوار ابوذر با دو طبقه مسکونی به همراه پارکینگ و انباری به قیمت توافقی به فروش می‌رسد. فروشنده در آگهی این ملک ذکر کرده به دلیل موقعیت مکانی، منزلش  بهترین گزینه برای بازسازی، نوسازی یا سکونت است و نباید این فرصت طلایی را از دست دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار