مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

اعمال سیاست های مالیاتی کلید رفع تلاطمات حوزه مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اولویت اصلی بازار مسکن، افزایش تولید خانه و ایجاد مشوق های اقتصادی برای جذب سرمایه های در گردش و نقدینگی به سمت تولید مسکن است.

اعمال سیاست های مالیاتی کلید رفع تلاطمات حوزه مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، یوناتن بت کلیا درباره تلاطمات بازار مسکن و ضرورت ساماندهی این حوزه، گفت: در شرایط کنونی جمعیت جوان کشور روز به روز در حال گسترش است و این جمعیت پس از ازدواج نیازمند مسکن هستند، که این مسئله نیاز آن است که دولت برنامه ریزی مدونی را برای توسعه حوزه مسکن صورت دهد.

    نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی دولت و مجلس باید به فکر تولید مسکن باشند، در شرایط کنونی اولویت اصلی بازار مسکن، تولید خانه و کاهش تقاضا در این عرصه است.

    وی با انتقاد از فعالیت دلالان در بازار مسکن و تأثیر آن در افزایش قیمت، گفت: متأسفانه برخی افراد از شرایط موجود کشور سوء استفاده کرده و به سوداگری در بازار مسکن پرداخته اند، حال عده ای، اقدام به خانه سازی کرده، اما این مساکن را به فروش نمی رسانند که این امر موجب افزایش تقاضا و به تبع تشدید قیمت در بازار مسکن می شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت برخورد جدی دولت و وزارت راه و شهرسازی با دلالان بازار مسکن تأکید کرد و افزود: خوشبختانه مجلس در شرایط کنونی گام مثبتی را برای ساماندهی این بازار برداشته و طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را تدوین کرده است که قطعا این طرح درصورت تصویب در مجلس می تواند به کاهش سوداگری و دلال بازی در این عرصه کمک کند.

    بت کلیا ادامه داد: در شرایط کنونی 99 درصد کشورها، سیاست اعمال مالیات بر عایدی مسکن را عملیاتی کرده اند و این مسئله در کاهش مشکلات و تلاطمات بازار مسکن تأثیر مثبتی گذاشته است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظرمن اولویت اصلی بازار مسکن، افزایش تولید خانه و ایجاد مشوق های اقتصادی برای جذب سرمایه های در گردش و نقدینگی به سمت تولید مسکن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار