مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن نکا خبر داد:

صدور ۶۵۰ فقره سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی در نکا

عصر ساختمان:رئیس بنیاد مسکن نکا از صدور ۶۵۰ فقره سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی خبر داد و گفت: این سند مالکیت به تمام روستاهایی که دارای طرح هادی مصوب باشند، ارائه می‌شود.

صدور ۶۵۰ فقره سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی در نکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس، غلام‌علی لقمان‌پور، اظهار کرد: صدور سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی شامل روستاهایی است که دارای طرح هادی مصوب هستند و همچنین محدوده روستا مشخص شده که با درخواست دهیاران از بنیاد مسکن و انجام تعیین حدود، پروانه ساختمانی صادر می‌شود.

    وی با اعلام اینکه سند مالکیت روستایی به تمام روستاهای دارای طرح هادی واگذار می‌‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین عملکردهای بنیاد مسکن، خدمت به محرومان به‌ویژه روستائیان است تا با همکاری و هم‌یاری برای توسعه روستاها گام برداشته شود.

    رئیس بنیاد مسکن نکا با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها از این طرح به‌عنوان شناسنامه توسعه روستا نام برد و یادآور شد: نباید طرح هادی به آسفالت معابر، عقب‌نشینی و عریض کردن خیابان‌ها خلاصه شود بلکه باید با ساماندهی و استفاده مناسب از فضاهای موجود در روستا برای توسعه همه‌جانبه و رونق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اقدام شود.

    وی ادامه داد: از 125 روستای شهرستان نکا، 113 روستا دارای طرح هادی مصوب هستند که این طرح‌ها برای ساماندهی و استفاده بهینه از فضاهای موجود در روستا، جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی و همچنین در برخی از روستاها برای جلوگیری از بافت سنتی و قدیمی در دست اجرا است.

    لقمان‌پور با اعلام اینکه از 113 طرح هادی مصوب در بخش روستاهای مرکزی و هزارجریب، 9 طرح به بخش کوهستانی اختصاص دارد، گفت: این طرح‌ها با قوت انجام می‌شود و در همین زمینه نیز در دو روستای فریمک و زروم بخش هزارجریب نکا، طرح هادی سنتی بدون تغییر بافت روستا به‌عنوان پایلوت در حال انجام است.

    رئیس بنیاد مسکن نکا ادامه داد: طرح هادی سنتی بدون تغییر بافت خانه‌های روستایی، خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها به همان سبک سنتی قدیم باقی مانده و حفظ شده است که در اجرای این طرح، باید علاوه بر شکل ظاهری و طراحی، مهندسی و مقاومت ساختمان نیز مورد توجه قرار گیرد.

    وی با تأکید بر بهسازی روستاهای شهرستان با مشارکت دهیاران، اضافه کرد: در سال گذشته برای 40 روستای شهرستان نکا، مطالعات طرح هادی انجام و به دهیاری‌ها ابلاغ شده تا اجرایی شود که امیدواریم با مشارکت اهالی روستاها و دهیاران این کار با فوریت عملیاتی شود.

    لقمان‌پور گفت: سال گذشته بیش از 21 میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی از محل اعتبارات حوادثی و تملک دارایی اعتبار مصوب شده بود که حدود 40 درصد از این اعتبارات تخصیص یافته و هم‌اکنون، طرح هادی در 10 روستای شهرستان نکا در دست اجرا است.

    وی با اشاره به مأموریت‌های مهم و اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: فراهم کردن مسکن برای نیازمندان، بازسازی مناطق آسیب‌دیده، تهیه، تنظیم و اجرای طرح هادی روستایی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی و صدور سند مالکیت در روستاها از جمله این مأموریت‌ها به‌شمار می‌رود.

    رئیس بنیاد مسکن نکا در ادامه با بیان اینکه روستاهایی که طرح هادی مصوب دارند، عملیات نقشه‌برداری آغاز و با انتخاب مشاور، طرح هادی این روستاها اجرایی می‌شود، گفت: طرح هادی، آسایش، رفاه و راحتی را برای ساکنان روستاها به ارمغان می‌آورد که امیدواریم با همکاری دهیاران در اجرای طرح‌ هادی در همه روستاهای شهرستان موفق عمل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار