مدیران خودروعصر اعتبار

پیشنهاد پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به سیل‌زدگان استان‌های شمالی

عصر ساختمان- معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: به واحدهای شهری و روستایی در مناطق سیل‌زده به ترتیب ۵۰ و ۳۵ میلیون تسهیلات در نظر گرفته شده که این پیشنهاد از سوی دولت در حال بررسی است.

پیشنهاد پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به سیل‌زدگان استان‌های شمالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن  با اشاره به سیل اخیر استان‌های گیلان و مازندران اظهار کرد: متأسفانه واحد‌های مسکونی که در بستر رودخانه‌ها قرار داشتند بیشترین آسیب را دیدند و بسیاری از ساختمان‌های دارای عمر 40 تا 50 سال دچار آب گرفتگی شده و از بین رفتند.

    وی با بیان اینکه 3 هزار و 254 واحد مسکونی در استان مازندران دچار خسارت شده‌اند، تصریح کرد: 545 واحد مسکونی صددرصد تخریب شده‌اند که عموم این واحد‌ها در بستر رودخانه‌ها قرار داشتند و باید برای ساخت دوباره جابه‌جا شوند.
    تمام واحد‌های مسکونی ساخته شده در بستر رودخانه‌‌ها از بین رفته‌اند

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه 2 هزار و 709 واحد مسکونی دچار خسارت‌های تعمیراتی شده‌اند، افزود: هم اکنون برای بازسازی مجدد واحد‌های مسکونی که در حریم رودخانه‌ها قرار دارند، مجوزی داده نمی‌شود و باید محل مناسب و امنی را جانمایی کنند.
    پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی برای خرید زمین

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه 3 هزار و 254 واحد مسکونی در استان مازندران دچار آب گرفتگی شده‌اند و تمامی لوازم معیشتی آنها از بین رفته است، گفت: مقرر شده به خانوارهای سیل‌زده تسهیلات معیشتی و کمک‌های بلاعوض برای خرید لوازم مورد نیاز تعلق گیرد.

    وی با بیان اینکه به متقاضیان تسهیلاتی برای جابه‌جایی واحد‌های مسکونی از بستر رودخانه و خرید زمین پرداخت می‌شود، افزود: به متقاضیانی که قصد خرید زمین جهت جابه جایی از بستر رودخانه ها دارند 10 میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

    مهدیان به خسارت‌های وارد شده در استان گیلان اشاره کرد و افزود: 500 واحد مسکونی که در بستر رودخانه‌ها قرار داشتند در این استان دچار خسارت شده‌اند که از بین آنها 421 واحد روستایی و 82 واحد شهری است.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: 2 هزار و 20 واحد مسکونی دچار خسارت‌های تعمیراتی شدند و 2 هزار و 528 واحد نیز دچار آب گرفتی شده‌ لوازم معیشتی آنها از بین رفته است.

    وی درباره میزان تسهیلات پرداختی به این واحدها، گفت: پیشنهاد ما به دولت پرداخت 35 میلیون تسهیلات و 10 میلیون تومان کمک‌ بلاعوض به واحد‌های روستایی بوده است.

    مهدیان اظهار کرد: 50 میلیون تسهیلات و 11 میلیون تومان کمک بلاعوض به واحدهای شهری و برای واحد‌های تعمیراتی 12 میلیون تسهیلات و 2 میلیون کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: 10 میلیون تومان تسهیلات و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض برای معیشت و خرید لوازم خانگی در نظر گرفته شده است.

    وی تأکید کرد: این پیشنهاد از سوی دولت در حال بررسی است و هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار