مدیران خودروعصر اعتبار

یک عضو شورای شهر تهران:

بودجه‌ای که از محل عوارض دریافت می‌شود باید در همان شهر هزینه شود

عصر ساختمان- یک عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بودجه‌ای که از محل عوارض جمع می‌شود باید در همان محل هزینه شود.

بودجه‌ای که از محل عوارض دریافت می‌شود باید در همان شهر هزینه شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، شهربانو امانی در جریان بررسی لایحه کمک شهرداری تهران به برگزاری مراسم اربعین حسینی در تذکری گفت: سال گذشته در صحن شورا درباره مراسم اربعین صحبت کردیم. در پایتخت کشور و سایر شهرها نه تنها شیعیان بلکه سایر هموطنان دینی ما همانند اقلیت‌های مذهبی از جمله ارامنه، هیات‌های مذهبی دارند. بحث سال گذشته ما درباره شفافیت و صرفه جویی در هزینه‌ها بود که در این راستا عنوان شد چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. ما این جمله را از همین مکتب یاد گرفتیم.

    وی افزود: امروز باب شده است که پیام‌های تهدیدآمیز ارسال می‌کنند. پیام‌هایی همانند پیام‌هایی که به نمایندگان مجلس برای تصویب FATF ارسال شده است و امروز در رابطه با اربعین حسینی و نمایشگاه عطر سیب نیز این پیام‌های تهدیدآمیز در شبکه‌های مختلف به اعضای شورا ارسال می‌شود.

    وی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که مگر شیوه امام حسین(ع) برای نهادینه کردن فرهنگ و نشر عاشورا کار مردم نبود؟ چرا این کار را دولتی می‌کنید؟ مگر قبل از انقلاب چراغ مساجد را مردم روشن نگه نمی‌داشتند؟ این همبستگی و همکاری مردم در مناسبت‌های دینی و آیینی جزیی از فرهنگ ماست. ما وظیفه داریم بودجه‌ای را که از محل عوارض دریافت می‌کنیم در همان شهر هزینه کنیم.

    این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اختصاص این بودجه در اختیار شهردار تهران است. سوال من این است که آیا شهردار از ردیف‌های بودجه‌ای هر آنچه که بخواهد هزینه کند را به شورا می‌آورد؟. خیر در اختیار خودشان است و هزینه می‌کنند. بنابراین یکبار برای همیشه باید بازی‌های سیاسی را کنار بگذاریم گویی یک بخش از جامعه مذهبی است و دلسوزی برای دین دارد و یک بخش ندارد و این درست نیست. سه کمیسیون تخصصی این مساله را رد کرده‌اند. شهردار ی برای اختصاص تمامی بودجه‌ها از شورای شهر مجوز بگیرد؟ که می‌دانیم این کار را نخواهد کرد چراکه هرجا که صلاح می‌دانند هزینه می‌کنند و ما نیز نظارت می‌کنیم. اگر ضرورت زیادی دارد که حتما مبلغی را برای مراسم اربعین در نظر بگیریم از بودجه سال آینده ردیف بودجه‌ای تعیین شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار