مدیران خودروعصر اعتبار

قراردادهای تجدیدپذیرها، متناسب با نرخ ارز تعدیل می شود

عصر ساختمان- رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) گفت: نرخ های خرید تضمینی برق از تجدیدپذیرها، متناسب با تغییرات نرخ ارز تعدیل می شود.

قراردادهای تجدیدپذیرها، متناسب با نرخ ارز تعدیل می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سیدمحمد صادق زاده افزود: ساتبا خطرپذیری تغییر نرخ ارز در قراردادهای خرید تضمینی را پذیرفته است و سرمایه گذار با تغییر نرخ ارز دچار هیچ آسیبی نمی شود.
    وی اضافه کرد: با توجه به تعدیل نرخ قراردادها، سرمایه گذارانی که نیروگاه های آنها به بهره برداری رسیده هیچ گونه آسیبی نمی بینند؛ قراردادهای جدید هم با نرخ های مناسب منعقد می شود.
    معاون وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که نرخ پرداخت در قراردادهای خرید تضمینی بر اساس کدام یک از نرخ های ارز (نیما، ثانویه و بازار غیررسمی) محاسبه می شود، گفت: با توجه به تغییرات و نوسانات نرخ ارز، مبنای محاسبه نرخ ارز باید تغییر کند که این امر توسط بانک مرکزی مشخص خواهد شد.
    صادق زاده اظهار داشت: فعلا وجه نیروگاه های تجدیدپذیر به صورت علی الحساب بر اساس نرخ های قبلی به تولیدکنندگان پرداخت می شود اما به محض اینکه بانک مرکزی مبنای محاسبه نرخ خرید تضمینی را اعلام کند، همه مابه التفاوت ها پرداخت می شود.
     «رضا اردکانیان» وزیر نیرو دو هفته پیش در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: در ماه های اخیر وقفه ای برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در انرژی های تجدیدپذیر به وجود آمد که یکی از دلایل این وقفه، تغییرات نرخ ارز است.
    به گفته وی، قرارداد احداث نیروگاه های تجدیدپذیر بر مبنای نرخ گذشته ارز بوده است، در حالی که مصرف آنها به صورت ارزی و دریافت وجه برق آنها به صورت ریالی است.
    اردکانیان تصریح کرد: برنامه هایی برای رفع این چالش در نظر گرفته ایم و به نظر می رسد این قراردادها مشمول تعدیل هایی خواهد شد.
    وزیر نیرو هفته گذشته نیز در سومین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر ایران به برنامه این وزارتخانه برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: 500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید تا تابستان سال 1398 به بهره برداری می رسد و به این ترتیب ظرفیت کل این نیروگاه ها به یک هزار و 100 مگاوات افزایش می یابد.
    وی ظرفیت کنونی انرژی های تجدیدپذیر کشور را 650 مگاوات ذکر کرد و گفت: این ظرفیت مشتمل بر 65 واحد نیروگاهی در مقیاس مگاواتی و بیش از 2هزار واحد نیروگاهی خانگی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار