مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک:

اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بازآفرینی درخور بوده است

عصر ساختمان- نماینده مردم نائین، خور و بیابانک گفت: با حمایت مردمی و کمک مناسب مسئولان وزارت راه و شهرسازی در استان اقدامات انجام‌گرفته درخور بوده و نائین به‌عنوان یکی از الگوهای موفق در حوزه بازآفرینی کشور مطرح‌شده است.

اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بازآفرینی درخور بوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباسعلی پور بافرانی نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان اصفهان و این شهرستان اظهار داشت: در حوزه بازآفرینی شهری به همت مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان و همچنین مسئولان محلی که در این حوزه مشارکت دارند تلاش‌های خوبی در شهرستان نائین صورت گرفته است.

    وی افزود: خوشبختانه با حمایت مردمی و کمک مناسب مسئولان وزارت راه و شهرسازی در استان اقدامات انجام‌گرفته درخور بوده و نائین به‌عنوان یکی از الگوهای موفق در حوزه بازآفرینی کشور مطرح‌شده است.

    وی تأکید کرد: این طرح با سرعت خوبی شروع‌شده و نباید در میانه راه از سرعت آن کاسته شود بلکه باید با شتاب بیشتری پیش برود. انصافاً کمک‌های خوبی صورت گرفته و حلقه سه‌جانبه مسئولان شهری، وزارت راه و شهرسازی و مردم بسیار در این امر خوب درخشیدند تا یک گام مثبت در اعتلای این کار صورت بگیرد.

    نمایند مردم نائین در خانه ملت با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در این موضوع گفت: در خصوص مسئله بازآفرینی در برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه 97 اعتبارات خاصی در این حوزه تدارک دیده‌شده است. بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و دولت خود مجلس و مردم هم حمایت ویژه‌ای در این حوزه داشتند و اقدامات مناسبی انجام‌گرفته است.

    پور بافرانی با نقش مناسب وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها در مسئله بازآفرینی ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد ستاد ملی بازآفرینی اظهار داشت: حمایت خوبی صورت گرفت و با این حمایت اگر عملکرد ستاد ملی بازآفرینی و دیگر دستگاه‌های همراه خوب نبود عملکردشان قابل‌تقدیر نبود.

    وی ادامه داد: همه دست‌اندرکاران با نقش‌های مختلف که نقش مردم پررنگ‌تر بود در این مسیر تأثیرگذار بودند. محوریت کار هم در اختیار وزارت راه و شهرسازی است که امیدوارم این روند خوب را همچنان ادامه دهد و دستگاهی هم اگر همکاری نداشته در این مسیر تلاش کرده و پای مردم بایستد.

    نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در ادامه با اشاره به مسکن مهر این منطقه و اقدامات صورت گرفته در ساخت‌وساز مسکن اجتماعی تصریح کرد: در مورد مسکن مهر اجتماعی یک پروژه 150 واحدی داشتیم که یک نمونه کشوری است که به‌هیچ‌وجه با مسکن مهرهای آپارتمانی قابل قیاس نیست. یکسری مشکلات در این مسیر وجود داشت که کار با تأخیر انجام گرفت اما با عنایت وزارت راه و شهرسازی مطالبات مردم به آن‌ها تحویل داده شد. خوشبختانه این ساختمان‌ها ازنظر امنیت شرایط بهتری نسبت به مسکن مهرهای آپارتمانی دارند که در ابتدا ساخته شد.

    وی ادامه داد: در این خصوص مسکن مهرهای قبلی استان به دنبال حل همه مشکلات آن‌ها هستیم که یکی از آن‌ها زیرگذر بود که کلنگ آن در نائین زده‌شده و امیدواریم هرچه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود. به نظر می‌رسد این پروژه 150 واحدی یک کار خوب در عرصه مسکن مهر بود که آپارتمان‌های دوطبقه و ویلایی با متراژ 100 متر را تحویل دادیم که حیاط داشته و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

    پور بافرانی در ادامه با اشاره به این‌که نائین یک چهارراه مواصلاتی در مسیر راه‌های کشور است، گفت: نائین یک چهارراه مواصلاتی است که از شرق و غرب و همچنین شمال و جنوب یک شاهراه است. یکسری از مسیرها نیاز به بهسازی دارد که به دنبال انجام آن هستیم.

    وی ادامه داد: در خصوص راه‌های روستایی و نداشتن راه چهار بانده در برخی محورها هم وزیر محترم راه و شهرسازی تأکید ویژه‌ای داشته‌اند و امیدوارم مسئولان ذی‌ربط این تأکید و دستور آقای آخوندی را اجرایی کنند. البته اقدامات مناسبی هم در رفع نقاط حادثه‌خیز انجام‌گرفته که با یک نگاه جدی به دنبال برطرف کردن آن‌ها هستند.

    این نماینده مجلس دهم در ادامه با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نائین و همچنین به فراخور آن بندر خشک اظهار داشت: در بحث ایجاد بندر خشک موضوع منطقه ویژه اقتصادی در نائین یکی از مصوبات مجلس است. به این طریق خود بندر خشک که زیرمجموعه منطقه ویژه اقتصادی می‌شود و در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است در نائین امتیازات ویژه‌ای دارد. نائین به‌واسطه واقع‌شدن در مرکز کشور در کنار راه‌آهن ترانزیت تهران و بندرعباس بوده و به این وسیله می‌تواند مکان مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران باشد. مطمئناً اگر این سرمایه‌گذاران ورود کنند با توجه به مصوبه مجلس، کمک وزارت راه و شهرسازی و استانداری از آن‌ها حمایت خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار