مدیران خودروعصر اعتبار

توسط یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد

دستیابی به دانش فنی تولید مهاربندهای کمانش‌ناپذیر در صنعت ساختمان

عصر ساختمان- یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با دستیابی به دانش فنی تولید مهاربندهای کمانش‌ناپذیر (BRB) در صنعت ساختمان، به جمع سه شرکت ژاپنی و آمریکایی در ساخت مهاربند کمانش‌ناپذیر پیوست.

دستیابی به دانش فنی تولید مهاربندهای کمانش‌ناپذیر در صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، یکی از شرکت‌های مرکز رشد فناوری جامع پارک علم و فناوری خراسان به فناوری طراحی و ساخت مهاربندهای کمانش‌ناپذیر (BRB) در صنعت ساختمان دست یافته است و این فناوری را با موفقیت در ساختمان‌های مسکونی به اجرا گذاشته است.

    عطار، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در بازدید جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی از محل کارخانه این شرکت در رابطه با سابقه استفاده از مهاربندهای کمانش‌ناپذیر در صنعت ساختمان گفت: مهاربندهای کمانش‌ناپذیر اولین بار توسط ژاپنی‌ها بعد از زلزله بندر کوبه ژاپن در سال 1995 ابداع شدند و در حال حاضر توسط سه شرکت ژاپنی و آمریکایی در سطح جهان طراحی شده و در پروژه‌های ساختمانی به اجرا گذاشته می‌شوند.

    وی افزود: شرکت ما تنها شرکت در کشور است که تاییدیه‌های لازم را برای تولید این مهاربندها از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اخذ کرده است.

    مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تاکید کرد: مهاربندهای کمانش‌ناپذیر در فشار دچار کمانش نمی‌شوند و برخلاف سیستم مهاربندهای همگرا، قابلیت تحمل توامان کشش و فشار را دارا هستند.

    عطار، کارکرد این مهاربندها را از لحاظ فنی در مقابل نیروی زلزله بسیار قابل قبول دانست و بهترین عملکرد آن را برای سازه‌های میان مرتبه و بلندمرتبه عنوان کرد.

    وی، صرفه‌جویی در فونداسیون با توجه به کاهش مصرف میلگرد، ایمنی بالا، قابلیت استفاده از انواع اتصال، قابلیت تعویض در زلزله‌های بزرگ و شکل‌پذیری بالا را به عنوان ویژگی‌های بارز مهاربندهای کمانش‌ناپذیر ذکر کرد و گفت: ما برای هر پروژه باید این مهاربندها را به طور مجزا طراحی و تولید کنیم.

    دباغیان، رییس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان نیز از جمله پروژه‌های اجرا شده توسط این شرکت را مدرسه‌ای دوطبقه با مساحت 1300 متر مربع با شانزده قطعه مهاربند BRB و چند پروژه مسکونی در خیابان‌های مسلم، میعاد و امام خمینی مشهد عنوان کرد و همچنین از اجرای پروژه مدرسه‌ای در آشخانه خراسان شمالی در آینده نزدیک خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی