مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش مهاجرت به شهرها در دستور کار بنیاد مسکن

عصر ساختمان- معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای کاهش مهاجرت به شهرها، بنیاد مسکن سیاست‌هایی در دستور کار قرار داده است.

کاهش مهاجرت به شهرها در دستور کار بنیاد مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، هادی درفشی ظهر ‌روز چهارشنبه، 25 مهر ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: محدودیت منابع یکی از مشکلات بنیاد مسکن برای خدمت بیشتر به مردم است.

    وی اظهار کرد: آسفالت روستایی کار بزرگ بنیاد مسکن طی سه چهار سال گذشته بود که با حمایت‌های خوب مجلس و پیگیری‌های نمایندگان انجام گرفت.

    معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به دو مقوله مورد توجه بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: اولین موضوع بحث بازسازی در حوادث مانند سیل، زلزله، رانش زمین و بسیاری حوادث دیگر است که حدود 10حادثه سیل و زلزله در سال گذشته و امسال داشتیم.

    درفشی تصریح کرد: آخرین حادثه، سیل دو هفته پیش در شمال کشور بود، ضمن اینکه چندین حادثه تلخ زلزله در سرپل ذهاب، کرمانشاه، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی و کهگیلویه و بویراحمد را داشتیم که درگیر ساخت و ساز این مناطق هستیم.

    وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن 40 سال است که عملیات بازسازی را انجام می‌دهد و اولین بازسازی‌های در زمان جنگ بوده، ادامه داد: بنیاد مسکن بدون توجه به منابع دولتی و با استفاده از توان مالی، نیروی انسانی، سخت افزاری و نرم افزاری رسالت خود را انجام می‌دهد .

    معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: در زلزله ابتدای سال یاسوج و دنا 3000 واحد تخریب شد و 4000 واحد آسیب دید که از منابع در اختیار بنیاد کارهایی برای رفع مشکلات مردم انجام شد و با ابلاغ اعتبارات تا قبل از  بارندگی‌ها اقدامات صورت می‌گیرد.

    درفشی با اشاره به حضور بنیاد مسکن در بافت فرسوده شهری و روستایی بیان کرد: بنیاد مسکن در قالب یک برنامه 10ساله از سال 84 تا 95 حدود دو میلیون واحد روستایی تعهد کرد که با استفاده از منابع دولتی، بلاعوض، مصالح ساختمانی که در اختیار بنیاد بود ساخت یک میلیون و 700 واحد مسکونی به اتمام رسده و به بهره برداری رسید.

    وی تاکید کرد: آمادگی خود را در حوزه‌های شهرهای مختلف اعلام کردیم تا اقدامات را عملیاتی کنیم چراکه در خیلی از شهرها بافت فرسوده آسیب‌های جدی در پی دارند و بعد از هر حادثه، صدها خانه در روستاها تخریب و هزاران نفر آواره می‌شوند.

    معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: در زلزله آبان ماه کرمانشاه حدود 34هزار واحد روستایی و 11 هزار واحد شهری تخریب شدند و خسارت‌های جانی و مالی، روحی و روانی به مردم وارد شد.

    درفشی با تاکید بر توجه به 21میلیون جمعیت روستایی کشور گفت: انتظار می‌رود با توجه به حادثه‌خیز بودن استان کهگیلویه و بویراحمد ساخت و سازها با الگوی بنیاد مسکن و با استحکام مصالح و اصول ساخت و ساز انجام شود.

    وی با اشاره به مهاجرت روستائیان به شهر افزود: بخشی از بزرگ شدن شهرها ناشی از  مهاجرت‌هاست که کارهایی در سطح ملی و مجلس شورای اسلامی در حال انجام است.

    معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: برای کاهش مهاجرت به شهرها بنیاد مسکن سیاست‌هایی در دستور کار قرار داده که طرح‌های هادی روستایی با نگاه حفظ اراضی کشاورزی، حفظ محیط زیست روستایی، قابلیت توسعه در روستا، حفظ اشتغال روستایی و استفاده از روستا برای ایجاد بخشی از اقتصاد روستاهای اطراف از جمله این برنامه‌هاست که استان کهگیلویه و بویراحمد دارای چنین توانمندی است.

    درفشی اضافه کرد: در روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت قدیمی و با امکانات توسعه تلاش بنیاد بر افزایش ظرفیت‌های این مناطق که تحقق این اهداف نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو