مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل "سازمان عمران و توسعه رضوی" مطرح کرد:

اولین تولیدکننده "خانه گنبدی" در ایران

عصر ساختمان- "سازمان عمران و توسعه رضوی" یکی از سازمان‌های زیرمجموعه "آستان قدس رضوی" است که فعالیت‌های عمرانی عام‌المنفعه و غیرانتفاعی در سطح کشور دارد.

اولین تولیدکننده "خانه گنبدی" در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، محسن اسماعیلی مدیرعامل "سازمان عمران و توسعه رضوی" در گفتگو با "ساختمان فردا" آخرین دستاوردهای ساختمانی این سازمان را بازگو کرد:

    گستره تولید هبلکس در "سازمان عمران و توسعه رضوی" را بفرمایید:
    در حال حاضر سه کارخانه مجزا در شهرهای بیرجند، مشهد و تهران به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند که تولید روزانه در این کارخانه‌ها به طور میانگین 50 تا 60 تریلی است.
    "هبلکس" از محصولات بلوک‌های سبک است و همچنین تنها دیواری است که در آزمایش میز زلزله دانشگاه تهران تا میزان 8 ریشتر آسیبی ندیده است. در حال حاضر در کشور حدود 12 کارخانه هبلکس تولید می‌کنند که از این میزان، 3 کارخانه متعلق به "آستان قدس رضوی" است. این محصول عایق حرارت، برودت و عایق صوت تا 50 دسیبل است که به میزان زیادی به سبک‌سازی ساختمان کمک می‌کند.
    "سازمان عمران و توسعه رضوی" در چه زمینه‌های دیگری فعالیت دارد؟
    "بنگاه آهن آلات ضامن" که متعلق به "آستان قدس رضوی" است، علاوه بر تامین آهن آلات پروژه‌های "آستان قدس رضوی"، به تامین آهن آلات پروژه‌های دیگر که مربوط به دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و بخش دولتی است نیز می‌پردازد. سنگ‌های کوبیک که از باطله‌های گرانیت در معادن گرانیت "آستان قدس رضوی" در خراسان جنوبی شهرستان نهبندان تولید می‌شوند، مورد استفاده شهرداری‌ها برای سنگ‌فرش کردن خیابان‌هاوکوچه‌ها قرارمی‌گیرد. همچنین دستگاه پاشش گچ پلیمری نیز از جمله محصولات و دستاوردهایی است که به میزان زیادی به اتمام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی کمک می‌کند؛ به این گونه که زمان آماده‌سازی ساختمان برای گچ‌کاری را به میزان یک پنجم کاهش می‌دهد.
    توضیحاتی در مورد خانه‌های گنبدی که آخرین دستاورد ساختمانی "سازمان عمران و توسعه رضوی" است، بفرمایید:
    "سازمان عمران و توسعه رضوی" اولین خانه گنبدی را با سرمایه‌گذاری "آستان قدس رضوی" تولید کرد که به عنوان پربیننده‌ترین محصول در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران شناخته شد. خانه‌های گنبدی با مساحت 50 متر مربع در فاصله کمتر از 6 ساعت در مقاطع زمانی مختلف مونتاژ و نصب می‌شوند. لازم به ذکر است که این خانه‌های گنبدی ابعاد مختلفی دارند اما ابعاد 50 متر نمونه پرکاربرد است که با سقفی به ارتفاع حدود 4 متر تجهیز شده است.
    خانه های گنبدی چه امکاناتی دارد و برای چه مکان های مناسب است؟
    امکاناتی داخل خانه‌های گنبدی است که بنا به درخواست متقاضیان این آپشن‌ها می‌تواند تغییر کند. در مناطق محروم یا مناطق زلزله‌زده خانه‌های گنبدی را می‌توان بدون این آپشن‌ها خیلی سریع‌تر نصب کرد، همچنین اشخاص برای مصارف شخصی خودشان در باغ‌ها، ویلاها و یا مراکز دیگر بسته به خواسته‌هایشان می‌توانند آپشن‌های متفاوتی  داشته باشند. نکته قابل ذکر این است که خانه‌های گنبدی زیر 500 کیلوگرم وزن دارند. از دیگر مزایای این خانه‌ها می‌توان به ضد رطوبت بودن، عایق صدا، صوت، حرارت و برودت این محصول اشاره کرد، همچنین خانه‌های گنبدی در معرض باد بسیار مقاوم هستند، بسیار سریع نصب می‌شوند و قیمت بسیار مناسبی برای مصرف‌ کننده دارند.
    آیا برنامه‌ای برای توسعه بازارهای صادراتی دارید؟
    یکی از برنامه‌های "آستان قدس رضوی" در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی تولید محصولات نوین ساختمانی است که علاوه بر قیمت مناسب و ارزان،  دارای کیفیت بالایی نیز باشند تا بتوانیم خدمات بیشتری به مردم عزیز ایران برسانیم. در این راستا صادرات را هم به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار داده‌ایم تا بتوانیم بازار های صادراتی را توسعه دهیم. یکی از فاکتورهای خوبی که برای این کار در نظر گرفته شده قیمت مناسب و کیفیت بالای کالا است که باعث شده تقاضاهای زیادی از کشورهای خارجی برای تعداد زیادی "هبلکس"، "خانه‌های گنبدی" و محصولات دیگرمان داشته باشیم. گفتنی است در حال حاضر "سازمان عمران و توسعه رضوی" به کشورهای عراق، افغانستان، عمان و قطر صادرات انجام می‌دهد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو