مدیران خودروعصر اعتبار

معاون اقتصادی رئیس جمهوری:

زندگی ۴۰ درصد مردم در بافت فرسوده تکان‌دهنده است

عصر ساختمان- معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه باید سرعت اجرای پروژه بازآفرینی شهری افزایش پیدا کند تا اشتغالزایی کیفیت زندگی مردم و ایمنی در کشور بالا برود گفت: اینکه ۴۰ درصد جمعیت در بافت فرسوده زندگی می‌کنند بسیار تکان‌دهنده است.

زندگی ۴۰ درصد مردم در بافت فرسوده تکان‌دهنده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمد نهاوندیان در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار بین وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی گفت: باید سرعت بیشتری به اجرای این پروژه‌های عمرانی بدهیم چرا که اثر اشتغالزایی این پروژه‌ها بسیار مهم است.

    وی با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی کنونی باید سرعت اجرای پروژه‌هایی که در اشتغالزایی موثر هستند را افزایش دهیم گفت: هدف از اجرای بازآفرینی شهری ارتقای ایمنی و کرامت انسانی است.

    نهاوندیان تاکید کرد: همانطور که گفته شد 40 درصد جمعیت در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند که این آمار بسیار تکان دهنده است و ایجاب می‌کند که طرح بازآفرینی شهری را با سرعت بیشتری دنبال کنیم و در بودجه امسال هم منابع خوبی برای اجرای این پروژه تخصیص داده شده است که یکی از آنها ظرفیت تبصره 18 است که می‌تواند در اشتغالزایی هم بسیار موثر باشد.

    معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از مزیت‌های این طرح محله‌محور بودن آن است گفت: مهم‌ترین مزیت این طرح محله‌محور بودن و مشارکت مردمی در اجرای این پروژه است.

    نهاوندیان تاکید کرد: هدف ما از اجرای این طرح تنها اصلاح بافت فرسوده نیست به این معنا که بخواهید ساختمانی را بسازید یا نوسازی کنید بلکه سیاست ما این است ساکنان آن محله را توانمند کنیم تا بتوانند خودشان در توسعه مشارکت داشته باشند.

    معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ساکنان بافت توسعه‌گران و دولت و نهادهای عمومی مثلث زرین را برای نوسازی بافت فرسوده تشکیل می‌دهند گفت: خوشبختانه آقای عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به صورت هفتگی گزارش‌های دقیق و مفصل از وضعیت محله‌های بافت فرسوده در سراسر کشور را ارائه می‌دهند. مطالعات دقیق با تفکیک استانی و شهرستانی در این بخش انجام شده و بانک اطلاعاتی کاملی را در اختیار داریم.

    نهاوندیان تاکید کرد: با توجه به تکانه‌های اقتصادی باید نرخ انجام این پروژه‌ها تعدیل پیدا کند و از پیمانکاران حفاظت شود. همه در همین شرایط اقتصادی زندگی می‌کنیم و واقعیت‌ها را می‌دانیم و باید براساس واقعیت‌ها پروژه‌ها را پیش ببریم.

    معاون اقتصادی رئیس جمهوری تاکید کرد: معتقدم در این شرایط باید پروژه بازآفرینی شهری با سرعت بیشتری به اجرا برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار