مدیران خودروعصر اعتبار

وام ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی: برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهر‌های مراکز استان‌ها ۵۰ میلیون تومان و دیگر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وام ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، هوشنگ عشایری مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره نحوه اجرای طرح تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری گفت: این وام در چارچوب نوسازی 100 هزار واحد مسکونی با نرخ سود 9 درصد با دوره مشارکت 2 ساله به مالکان اینگونه واحدها و یا انبوه سازان اختصاص یافته است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه بازآفرینی شهری گفت: بعد از یکسال پیگیری مجددانه طبق دستور رئیس جمهور امروز تفاهمنامه ای منعقد شد تا که بخش دولتی این منابع تامین شود.
    وی خاطرنشان کرد: در ابتدای برنامه برای اجرای طرح تخصیص سالانه مبلغ 25 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود تا امکان تدارک همه امور در حوزه های نرم افزاری، سخت افزاری، نوسازی و مقاوم سازی مسکن، توسعه خدمات زیر و روبنایی، ارتقاء فضاهای عمومی و توان افزایی اقتصاد عمومی با آن فراهم شود.

    عشایری ادامه داد: پیشتر مشخص شده بود که از مجموع اعتبار یادشده مبلغ 10 هزار میلیارد تومان را بخش خصوصی، 8 هزار میلیارد تومان را دولت و 7 هزار میلیارد تومان دیگر را شهرداریها تامین کنند که بر حسب تقاضای پیشین 4 هزار میلیارد تومان از بودجه اعلامی دولت کسری داشت که امروز تفاهمنامه آن از طریق منابع صندوق توسعه ملی تامین شد.
    وی در این باره گفت: از این مبلغ، 2120 میلیارد تومان به عنوان وجوه اداره شده از طریق بانکهای عامل و 1500 میلیارد تومان هم از محل توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی تخصیص داده می شود تا که دولت در ساخت مدرسه، درمانگاه، ورزشگاه، پارک و فضاهای عمومی شهری به مدیریت شهری و شهرداریها کمک کند.
    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه متقاضیان نوسازی بناهای ناپایدار پروانه های ساختمانی را رایگان از شهرداری ها تحویل می گیرند گفت:‌ نیاز کشور به نوسازی 300 هزار واحد مسکونی از بافتهای فرسوده است که در این مرحله 100 هزار واحد و در مرحله بعدی 100 هزار واحد دیگر در دستور کار قرار دارند.
    این طرح در 31 استان کشور، 486 محله و 17 شهر برگزار می شود که علاوه بر تولید 140 هزار فرصت شغلی مستقیم و 210 هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو