مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران:

به زودی؛ حضور دبیران شورایاری ها در صحن علنی شورای شهر تهران

عصر ساختمان- مجید فراهانی در جریان بازدید از پروژه های در حال اجرا منطقه ۵، ضمن گفتگو با دبیران شورایاری ها به بحث و بررسی در خصوص مشکلات این منطقه شهری پرداخت.

به زودی؛ حضور دبیران شورایاری ها در صحن علنی شورای شهر تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در نشست با دبیران شورایاری منطقه 5 شهرداری تهران به بحث و گفتگو در رابطه با برج باغات، ساخت و ساز های بی ضابطه، اهمیت فعالیت شورایاری ها و سایر موارد پرداخت.

    فراهانی در این رابطه گفت: باید نقش شورایاری ها در قبال مشکلات و چالش ها را به رسمیت بشناسیم و آن را قدر بدانیم. در همه کشورهای توسعه یافته دنیا همه سازمان ها و همه شرکت های دولتی و غیر دولتی بودجه هایی برای برنامه ریزی و آسیب شناسی مشکلات مربوط به سازمان و محله خود می گذارند.

    وی در ادامه افزود: واقعیت این است که شورایاری ها دلسوزانه و متخصصانه آسیب شناسی محله خود را بدون توقع انجام می دهند و از دل خود محلات، افرادی با انتخاب مردم به عنوان اتاق فکر محلات این کارها را انجام می دهند. در شورای پنجم سیاست ها و راهبردهای برنامه توسعه سوم و سیاست ها و راهبردهای بودجه سال 97 و 98، گفتیم که باید نظام بودجه ریزی و تدوین برنامه توسعه با همفکری و گرفتن نظرات و دیدگاه های شورایاری ها باشد و تاکید شد که شهرداری ها این کار را حتما انجام بدهند.

    رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اظهار کرد: دوستانمان در ستاد شورایاری برای اولین بار با تشکیل کارگروهی و هیئت رئیسه کارگروه تخصصی گام مهمی در تحقق اتاق فکر برداشتند. منطقه 5 از حیث دارا بودن نیروهای تحصیلکرده غنی است و اگر از این ها دعوت شود حاضر هستند تخصص خود را به صورت داوطلبانه در اختیار قرار بدهند.

    فراهانی در رابطه با جایگاه شورایاری ها در مدیریت پنجم عنوان کرد: نه تنها در شورای پنجم همه به جایگاه شورایاری ها اعتماد دارند و دنبال می کنند بلکه دبیران شورایاری ها نیاز است در صحن شورا حضور پیدا کرده و گزارش همین نکات را در صحن شورا و با حضور رسانه ها مطرح کنند.

    وی در رابطه با حضور شورایاران در صحن علنی شورای شهر تهران گفت:  طی جلسه ای که باریاست شورای شهر تهران داشتیم بنا است بعد از تصویب برنامه سوم این پروسه یعنی حضور شورایاران در صحن علنی جهت ارائه گزارش اجرایی شود و این امر جز برنامه هاست؛ نگاه باید فراجناحی باشد و باید از همه پتانسیل ها و دیدگاه ها استفاده کرد.

    عضو شورای شهر تهران اظهار کرد:  به دلیل اینکه تا کنون به 15 منطقه شهرداری تهران سر زده ام به این نتیجه رسیده ام که شورایاری ها می توانند با سازمان ها و سایر ارگان ها تعامل کنند و موفق خواهند شد تا مسائل خود را حل شود چرا که معتقدم پیگیری معجزه می کند؛ خیلی از مسائل بودجه نمی خواهد و مدیریت و پیگیری می خواهد.

    فراهانی اضافه کرد: به عنوان مثال مقرر شده بود تا تاریخ 30 شهریور 97،   نماینده محترم فرمانداری و  دبیران شورایاری منطقه 5 نشانی معابر، میدان ها، کوچه ها و نقاط پر تردد تامین روشنایی به مدیر برق منطقه ارسال کند و مدیر منطقه این مشکل را حل کند اما باید این مسئله پیگیری شود و جز با تلاش شورایاری امکان ندارد؛ این اتفاق جز وظایفی است که اداره برق پذیرفته تا انجام بدهد.

    رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در مثالی دیگر بیان کرد: یا آنکه باغات کن جز سرمایه های ملی است؛ مهم ترین مشکل تهران سرانه فضای سبز است و نابودی باغات تهران یکی از  نکات جدی است که در طول سال های گذشته گریبان گیر ما شد.

    وی ادامه داد: عده ای سودجو با غفلت مسئولان، بخشی از باغات را از بین بردند؛ مصوبه برج باغات خانمان سوز بود و اجازه می داد کسی که باغی دارد در 30 درصد ملک خود ساخت و ساز داشته باشد و 5 درصد زیر بنا توسعه پیدا کند و حتما پارکینگی و رمپی زده می شد که با این مصوبه در عمل کل باغ از بین می رفت. از این رو شورای پنجم در اولین قدم این مصوبه را لغو کرد.

    فراهانی در رابطه با لزوم حفظ باغات بیان کرد: مجموعه باغات کن جز معدود سرمایه های ماست و محلی بوده که باید به شکل طبیعی باقی بماند و حراست شود؛ از این رو در بودجه 97 بودجه ای برای تملک برخی باغات تخصیص پیدا کرده است.
    عضو شورای شهر تهران با تاکید بر مشکلات منطقه 5 شهرداری تهران افزود: در این منطقه بحث ترافیک یکی از مطالبات جدی است این در صورتی است که مشخص نیست با چه منطقی مجوز مال های بزرگ در اتوبان ها داده شده است و به خاطر این مال ها سکته ترافیکی ایجاد کرده ایم.

    وی افزود:  قرار بر شفاف سازی است و باید ببینیم چرا این اتفاق افتاده است؟ باید مشخص شود این مجوز را چه کسی داده است و با چه منطقی این کار انجام شده است؟ آیا این گونه طرح ها در گذشته پیوست های لازم را داشته است یا خیر؟ اگر شهر مال شهروندان است و به درستی شورایایری ها مطالبه می کنند باید ببینیم با چه منطقی صورت گرفته است.؟

    فراهانی گفت: همچنین در خصوص گودهای رها شده در محله اکباتان مصوباتی داریم که باید تعیین تکلیف شود و باید پیگیری صورت بگیرد. چرا که پیگیری معجزه می کند. در شورای عالی شهرسازی بحث صورت گرفت که مجوز ساخت بیش از 400 برج روی گسل های تهران داده شده است و اگر زلزله ای بیاید مشکلات جدی ایجاد می کند که تاسیسات نفت نیز می تواند خطر آفرین باشد کما اینکه در گذشته این امر مشکلاتی ایجاد کرده است؛ می توان در این زمینه تهاتر صورت بگیرد و سرمایه بالایی آزاد خواهد شد. منطقه 5 ظرفیت جذب سرمایه گذار و کارآفرین را دارد. خیلی از مناطق این گونه فضاهایی ندارند اما منطقه 5 سرمایه های گرانبهایی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار