مدیران خودروعصر اعتبار

تعمیرات ۱۲ هزار واحد مسکونی و تجاری در سرپل ذهاب به اتمام می رسد

عصر ساختمان- رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: بازسازی و مقاوم سازی ۱۲ هزار واحد مسکونی و تجاری در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب تا سالروز زلزله کرمانشاه به پایان می رسد.

تعمیرات ۱۲ هزار واحد مسکونی و تجاری در سرپل ذهاب به اتمام می رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید دیمویی   رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: پرونده 800 واحد مسکونی در سرپل ذهاب که نیاز به مقاوم سازی دارد، تشکیل و به مشاور به منظور تهیه طرح ارجاع شده است که 504 واحد مقاوم سازی مربوط به مجتمع مسکونی شهید شیرودی بوده و مابقی توسط دانشگاه تهران و خواجه نصیرالدین طوسی تهیه و عملیات مقاوم سازی انجام شده است.

    وی بیان داشت: این بازسازی از نظر زمان و کیفیت موفق ترین بازسازی بوده و امید است تا آخر دی ماه 1397 در سطح شهر مقاوم سازی تعداد 100 واحد اتمام یابد.

    رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان اعلام کرد: کل واحدهای تعمیری شهر سرپل ذهاب 12 هزار واحد مسکونی و تجاری است که اکنون شاهد بهره‌برداری بیش از 95 درصدی است و انتظار داریم در سالروز زلزله پس از 12 ماه عملیات تعمیر 12 هزارمین واحد آسیب دیده به پایان برسد.

    وی در خصوص شروع عملیات مقاوم سازی بیان داشت: عملیاتی شامل تقویت سازه، فونداسیون، پله ها، سقف ها، ایجاد دیواربرشی جدید و تقویت دیوار برشی و تقویت ستون ها با استفاده از سیستم FRP در دستور کار قرار گرفت.

    دیمویی به زمان بهره برداری پروژه ادامه داد: امید است مقاوم سازی پروژه آخر آذرماه سال جاری تمام و کل پروژه در نیمه اول سال 1398 به بهره برداری برسد.

    وی با توجه به حجم کاری و متراژ عملیات پروژه 576 واحدی مسکن مهر شهید شیرودی افزود: با توجه به مساحت 55 هزار متر مربعی این پروژه در 21 بلوک، بزرگترین پروژه مقاوم سازی در کشور در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب در حال اجرا است.

    رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: بعد از سه الی چهار ماه بررسی و آسیب شناسی، 21 بلوک به تعداد 504 واحد دچار آسیب مقاوم سازی و سه بلوک به تعداد 72 واحد دچار آسیب شدید سازه ای با نوع احداثی شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی