مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل توانیر:

بسته‌های تشویقی برای تولید برق تهیه شد

عصر ساختمان- مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه در ۶ سال گذشته رشد مصرف برق در ایران ۸ برابر رشد جمعیت کشور بوده است، گفت: در حال حاضر مسئله اصلی صنعت برق اقتصاد برق است بنابراین باید اصلاح مدل مصرف به یک مطالبه و گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود.

بسته‌های تشویقی برای تولید برق تهیه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد حسن متولی‌زاده در سی و سومین کنفرانس بین‌المللی برق با بیان اینکه طی 40 سال گذشته رشد مصرف برق در ایران 8 برابر رشد جمعیت کشور بوده است، گفت: حجم فعالیت در صنعت برق الزاماً چندین برابر سایر بخش‌های زیربنایی و خدماتی در کشور بوده است در حالیکه در تمام این مدت به دلیل نگاه دولتمردان و قانون‌گذاران نرخ تکلیفی فروش برق پایین‌تر از هزینه واقعی برق بوده است و صنعت برق همواره تحت فشار اقتصادی فعالیت می‌کرده است.

    متولی‌زاده ادامه داد: به دلیل تعامل سازنده با نخبگان و ارائه راهکارهای مناسب و همت تولیدکنندگان داخلی و توانمندی پیمانکاران و مشاوران خوشبختانه کارنامه عملکرد صنعت برق در طی این 40 سال کارنامه قابل قبول و درخشانی است به طوری که در بسیاری از شاخص‌های مهم و کلیدی، صنعت برق ایران در منطقه و همچنین در سطح جهان رتبه و جایگاه مناسبی را دارا است.

    مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه در حال حاضر و در شرایطی که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته است و باید تعامل نخبگان با صنعت برق بیش از گذشته باشد، گفت: در حال حاضر مسئله اصلی صنعت برق اقتصاد برق است و راهبرد اصلی وزارت نیرو برای این موضوع مدیریت توأمان عرضه و تقاضا است.

    وی خاطرنشان کرد: تأمین برق در تابستان سال آینده نیز به عنوان یک شاخص و فرصتی مناسب برای ارائه راهکارهای حل این چالش‌هاست پس اصلاح مدل مصرف باید به یک مطالبه و گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود.

    وی با اشاره به اینکه باید در بعد فرهنگ‌سازی و ارائه راه‌حل‌های فنی و اقتصادی صنعت برق همدیگر را یاری دهیم گفت: هدف ما اطلاع‌رسانی، آموزش و ایجاد انگیزه مناسب برای اصلاح مدل مصرف مشترکین است بدون شکل بهینه‌سازی مصرف به ویژه مدیریت آن در تابستان یکی از اولویت‌های کنفرانس بعدی برق است.

    به گفته وی یکی دیگر از اهداف اصلی ما تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در تولید برق در مقیاس کوچک و در محل مصرف است.

    متولی‌زاده ادامه داد: به منظور تشویق مردم برای مشارکت در طرح‌های مدیریت بار و همچنین تشویق سرمایه‌گذاران برای تولید برق به ویژه در ایام گرم سال بسته‌های تشویقی مناسبی تهیه شده است که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: انتظار و تقاضای صنعت برق از تمام صاحبان اندیشه و نخبگان و دانشگاهیان تمرکز و توجه جدی بر روی این موضوعات است که باید اصلاح مدل مصرف به یک مطالبه و گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود.

    به گفته وی در سی و سومین کنفرانس بین‌المللی برق 1074 مقاله از داخل و خارج کشور دریافت شده که توسط 165 نفر از اساتید کمیته‌های علمی بررسی و از بین آنها 383 مقاله برگزیده شده که 220 مقاله آن به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو