مدیران خودروعصر اعتبار

یک قلوه‌سنگ، جان دانش‌آموز ۸ ساله را از مرگ حتمی نجات داد؛

معجزه در مدرسه

عصر ساختمان- وقتی دیوار قدیمی مدرسه روی امیرحسین فروریخت، همه تصور می‌کردند‌ او جانش را از دست داده است اما قلوه‌سنگی که در آن نزدیکی روی زمین افتاده بود، به‌طرز معجزه‌آسایی جان پسربچه ۸ساله را نجات داد.

معجزه در مدرسه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از همشهری آنلاین، حوادث مدرسه‌ای تمامی ندارد؛ حوادثی همچون ریزش دیوار، آتش‌سوزی، مسمومیت یا تصادف سرویس مدرسه که هرازگاهی در گوشه‌ای از کشور رخ می‌دهد و تا مدت‌ها مردم را در شوک فرو می‌برد اما حادثه‌‌ای که این‌بار در یکی از مدارس ابتدایی در شهرستان رزن استان همدان رخ داد، پایانی همچون معجزه داشت.

    صبح دوشنبه 16مهر بود و در مدرسه ابتدایی شهید رجبی روستای سیراب شهرستان رزن، همه‌‌چیز کاملا عادی به‌نظر می‌رسید. در این مدرسه 2معلم، وظیفه درس‌دادن به دانش‌آموزان کلاس اول تا ششم را برعهده دارند و مسئولیت دانش‌آموزان اول تا سوم بر عهده یکی و بقیه دانش‌آموزان بر عهده دیگری است.

    حدود ساعت 9:30‌ بود و بچه‌های کلاس اول تا سوم برای زنگ ورزش آماده می‌شدند. معلم آنها پس از چند دقیقه نرمش در کلاس، بچه‌ها را برای بازی به حیاط مدرسه فرستاد و این شروع اتفاقی بود که برای امیرحسین 8ساله رخ داد. یکی از شاهدان ماجرا در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید:

    «بچه‌ها داخل حیاط سرگرم بازی بودند. فکر کنم قایم‌باشک بازی می‌کردند و امیرحسین برای قایم‌شدن به سمت خرابه‌‌ای رفت که در گوشه‌ای از حیاط مدرسه وجود داشت.» این خرابه‌ باقیمانده سرویس بهداشتی قدیمی مدرسه بود که در طرح نوسازی، بخشی از آن تخریب شده و بقایای آن در همان محل رها شده بود. هنوز دیوار قدیمی سرویس بهداشتی پابرجا بود و امیرحسین که پشت دیوار پنهان شده بود، برای لحظه‌ای از آن آویزان شد تا دوستانش را ببیند که ناگهان دیوار فروریخت.

    «دیوار درست روی امیر حسین فروریخت. بچه‌ها با دیدن این صحنه جیغ می‌کشیدند و فریاد می‌زدند. معلم امیرحسین خودش را دیوار رساند و وحشت‌زده امیرحسین را صدا می‌زد اما جوابی نمی‌شنید.»

        کمک اهالی

    درحالی‌که مدیر و معلم مدرسه ماجرا را به اورژانس اطلاع داده بودند، عده‌ای از بچه‌ها به سمت خانه امیرحسین بخشی دویدند تا ماجرا را به خانواده‌اش اطلاع دهند. مادر امیرحسین می‌گوید: «آن روز بچه‌های مدرسه فریاد‌زنان به خانه‌مان آمدند و گفتند که دیوار روی پسرم ریخته. با شنیدن خبر پاهایم سست شد.

    با این حال همراه همسرم به سمت مدرسه دویدیم. اهالی روستا هم آمدند و به محل حادثه رسیدیم، گریه‌کنان اسم پسرم را فریاد می‌زدم اما صدایی از او به گوش نمی‌رسید. در آن لحظات دلم هزار راه رفت. دیواری که ریخته بود، یک طرفش سرامیک بود و تنها راهی که وجود داشت، برداشتن آن بود. در آن لحظات همه اهالی کمک کردند و نمی‌دانم چطور توانستیم دیوار را جابه‌جا کنیم. امیر حسین زیر دیوار بیهوش افتاده بود. از گوشش خون می‌آمد و هر چه منتظر ماندیم اورژانس نیامد. چندبار تماس گرفتیم اما خبری از آمبولانس نشد. برای همین با ماشین شخصی او را به بیمارستان رزن و از آنجا به همدان منتقل کردیم.»

        خبر خوش

    پزشکان اعلام کردند که دنده‌های امیرحسین شکسته، کتفش آسیب دیده و جمجمه‌اش هم دچار شکستگی شده اما به عقیده آنها زنده ماندن او معجزه بود. مادر امیرحسین می‌گوید: «‌دیوار سنگین مدرسه روی امیرحسین و یک قلوه‌سنگ افتاده بود و همان قلوه‌سنگ، دیوار را نگه داشته و پسرم را نجات داده بود. او تنها پسرم است و هیچ‌کس باورش نمی‌شد که از این حادثه جان‌ سالم به در برده است.

    من و خانواده‌ام لحظات وحشتناکی را سپری کردیم و این معجزه را به چشم دیدیم. پسرم تا همین یکشنبه در بیمارستان بستری بود و تحت عمل جراحی قرار گرفت. در نهایت نیز پزشکان گفتند که خطر رفع شده و او را به خانه آوردیم. تا حالا فرصت نکرده‌ایم که این ماجرا را پیگیری کنیم اما پس از این حادثه اهالی روستا به آموزش و پرورش درخصوص رهاکردن آوار خطرناک در مدرسه شکایت کردند. ما هم این ماجرا را ‌پیگیری می‌کنیم و خواهان مجازات کسانی هستیم که با کوتاهی‌شان جان پسرم را به خطر انداختند. اگر آن قلوه‌سنگ نبود، حالا امیرحسین هم نبود.»

        ترس و وحشت در واژگونی سرویس مدرسه

    واژگونی مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان در خوزستان موجب مصدومیت 16نفر از آنها شد. این حادثه ظهر دیروز در محور لالی-تاراز در استان خوزستان اتفاق افتاد و دقایقی بعد گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند. شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر به همشهری گفت:

    در این حادثه ١6نفر از دانش‌آموزان مصدوم شدند که 2نفر از آنها توسط عوامل هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند. از سوی دیگر سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا نیز به ایسنا گفت: این مینی‌بوس در محدوده روستای آرپناه استان خوزستان واژگون شده و کارشناسان در حال بررسی علل وقوع این حادثه هستند. براساس این گزارش، وضعیت 2نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار