مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰هزارمیلیارد تومان برای جبران خسارت زلزله کرمانشاه نیاز است

عصر ساختمان- استاندار کرمانشاه گفت: زلزله ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ در غرب کرمانشاه ، بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد که برای جبران آن به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

۱۰هزارمیلیارد تومان برای جبران خسارت زلزله کرمانشاه نیاز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در آیین یادبود درگذشتگان زلزله که با حضور خانواده های زلزله زده و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سرسرای ولایت سرپل ذهاب برگزار شد ، افزود: با 21 مصوبه ، تاکنون پنج هزار و 850 میلیارد تومان اعتبار در قالب کمک های بلاعوض ، تسهیلات کم بهره و عمرانی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص یافته است.
    وی اظهارداشت: دولت اولویت کاری خود را ساخت مناطق زلزله زده قرار داده است و از همان ابتدای وقوع زلزله تاکنون رئیس جمهوری 2 بار و تمامی اعضای هیات دولت نیز به تناوب به استان کرمانشاه سفر داشته اند ، به گونه ای که برخی از وزرا چندین بار در مدت یکسال گذشته سفرهایی را با توجه به دغدغه ای که برای بازسازی این مناطق و رفع مشکلات مردم داشته اند، انجام داده اند.
    نماینده عالی دولت در کرمانشاه با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در بازسازی مناطق زلزله زده ، بیان کرد: دولت در قبال پرداخت تسهیلات کم بهره به زلزله زدگان ، 2 هزار و 500 میلیارد تومان مابه التفاوت به بانک مرکزی پرداخت می کند که این تسهیلات را به صورت ارزان قیمت و با ضمانت های زنجیری به زلزله زدگان پرداخت کرده است.
    بازوند ، اضافه کرد که در یکسال گذشته شاهد وقوع پنج هزار و 80 مورد پس لرزه در مناطق غربی استان کرمانشاه بوده ایم که پس از گذشت یکسال و با وجود تلاش های جمعیت هلال احمر و دیگر نهادها ، پرداخت کمک پنج میلیون تومانی به 80 خانواده متوفیان زلزله هنوز انجام نشد که این قابل قبول نیست.
    وی همچنین از جمعیت هلال احمر خواست تا سه میلیارد و 100 میلیون تومان از هدیه ارزشمند رئیس جمهوری را ظرف مدت یک هفته به حساب زلزله زدگان واریز کند تا برخی از مشکلات زلزله زدگان رفع شود.
    استاندار کرمانشاه همچنین از پرداخت نشدن هدیه رئیس جمهوری به دانش آموزان مناطق زلزله زده از سوی آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: هدیه رییس جمهوری سه میلیارد و 700 میلیون تومان است که با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید باید تا 13 آبان و روز دانش آموز به حساب دانش آموزان واریز شود.
    بازوند گفت: با وجود مشکلات بسیار و زمان کم ، امروز شاهد ساخت 15 هزار و 500 واحد مسکونی تخریبی و بازسازی 52 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده هستیم که این اقدام بسیار بزرگی است که از سوی دولتمردان و با همت همگانی به انجام رسید و این در قیاس با دیگر زلزله های سایر مناطق کشورمان یک رکورد محسوب می شود.
    وی ادامه داد: مردم مناطق زلزله زده از بابت مصالح ساختمان ، آهن آلات و سیمان هیچ گونه نگرانی نداشته باشند و تا ساخت آخرین واحد مسکونی در کنار آنها خواهیم بود و در این راستا تلاش های بنیاد مسکن کشور و 12 ستاد معین استان های دیگر که به کمک ما آمده اند نیز قابل قدردانی است.
    وی با قدردانی از فرامین رهبر معظم انقلاب و حضور پربرکت معظم له در مناطق زلزله زده که باعث سرریز شدن کمک های بسیاری به مناطق زلزله زده و ایجاد همدلی در این مناطق شد ، گفت: زلزله کرمانشاه به یک فرصت تبدیل شد و هم اکنون اقدام های بسیار ارزشمندی در این مناطق صورت گرفته است.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
    سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار